Concretamente dividido por municipios corresponden:
Manacor: 141.674 m2
Sant Llorenç: 123.270 m2
Son Servera: 81.132 m2
Artà: 105.562 m2
Según el Plan Ferroviario de Transportes del Govern de les Illes Balears, el cual nos leímos e hicimos los respectivos comentarios, el único motivo para reabrir la línea a Artà era que no se tenía que expropiar. Pues bueno. Actualmente la vía tiene unos 165.000 m2 y se expropiarán 457.638 m2. Esto significa que para reabrir esta vía se necesita 3 veces más de territorio del que se necesitaba cuando la abrieron por primera vez.
Recordemos que el Plan Ferroviaria también dice que la línea no tiene sentido si no llega a Cala Millor y a Cala Ratjada. Esta propuesta del Govern no llega. Y además tampoco enlaza con la actual estación de Manacor.
En conclusión. La propuesta ferroviaria de la reabertura de la línea de Artà de la Conselleria de Mobilidad del Govern de las Illes Balears es una chapuza en toda regla por las siguientes razones:
- No da solución a ningún estudio de mobilidad real, porque la Conselleria ni se ha molestado en saber las necesidades de mobilidad de los habitantes de Mallorca ni de Llevant.
- No Llega a los núcleos turísicos de Cala Millor ni de Cala Ratjada. Por la cual cosa no tiene un índice de cobertura decente para la población de la zona.
- No conecta con la actual estación de Manacor. Habrá unos 2 km de distancia entre la nueva estación de Manacor y la vieja, sin estar conectada. ¿Cómo irá la gente de Llevant a Palma? ¿Cómo se conectarán las dos estaciones para ir de Llevant a Sineu o a Inca? Preguntas sin respuesta por parte de este Govern.
- La vía de ferrocarril necesita tres veces más de territorio que el que dispone en la actualidad. Esto supone un gran impacto paisagístico por unos parajes rurales que se han mantenido intactos hasta la actualidad.
- No sabemos las frecuencias de paso. ¿Vale la pena hacer un tren que sólo pase 5 veces al día?
18 comentarios:
Sempre heu d'estar tocant es collons...
Evidentment, s'han d'eliminar els passos a nivell i s'ha de permetre l'ocupació de terrenys per a fer l'obra.
A més a més, la línia és de via única i volen implantar apartadors d'avançament, per a evitar encreuaments que augmentin el temps de viatge.
Per una altra banda, estan estudiant com travessar Manacor. De moment, avancen la feina construïnt fins a Artà.
Sobre el ciment, la via en placa és una bona opció.
Deis que serà "Un tren romàntic del segle passat, lent, amb poques freqüències, que hagi d'agafar el cotxe per anar a l'estació i que només pugui arribar amb el tren a Manacor, Sant Llorenç, Son Servera, Son Carrió i Artà".
Romàntic un tren-tram, que no té res a veure amb el concepte tradicional de tramvia?
Quin concepte teniu d'un tren-tram? A Alacant ja el fan servir! És un concepte relativament nou que reuneix el millor del tren amb la versatilitat del tramvia.
Lent? Però si pot anar al màxim de la via estreta espanyola, 100 km/h! Ho canviaríeu per ample UIC? Sí? Vaja... Aleshores no sabeu tant com per a poder opinar.
Amb poques freqüències? Algú vos ha xivat els horaris abans d'hora?
Anar en cotxe a l'estació?
Que "només" anirà a determinats indrets? Tot transport públic té aturades, no te du a la porta de ca teva.
Dir el que està passant és tocar els collons? hi ha alguns que estan molt mal acostomats, es creuen que aquesta illa és el seu caserio, que fan i desfan... Doncs no callarem!! i si et fem pessigolles salta!
Una altra de les mentides de la plataforma protren, no es tindrà d'expropiar res perquè es ferà pel mateix lloc que l'antiga línea, n'hi més d'un que se li tindria de caure la cara de vergonya, o no? Vinga més destrucció a llevant!
Som partidaris d'un transport públic per tot Mallorca, ambiciós, que ens permeti prescindir del cotxe, encara que haguem de caminar fins a 20 minuts per anar a l'estació. Però volem arribar amb transport públic per tot, tot i haver de caminar una bona estona. Evidentment, aquest tren no arriba a la costa, on molta gent hi fa feina. Per tant no és socialment just.
No ens sentim a gust que hi hagi un pla de transport ferroviari que digui que l'única raó per obrir la línia d'Artà és no haver d'expropiar, i llavors resulta que expropien un munt de centenars de milers de metres. Perquè no quadra.
La veritat, ens sentim manipulats i enganyats, i sobretot perquè no s'ha fet públic cap estudi de les necessitats reals de mobilitat ni de comparacions de diferents tipus de transports públics.
Estam cansats que en aquesta illa es facin les coses a mitges sense pensar, i deixant-les a mitges pels propers que governaran. Va passar amb el tren del primer pacte de progrés i ha passat amb el metro del pp. Tot a mitges, sense acabar de funcionar, espatllant-se, amb accidents.
Estam fins als collons que vulguin intentar també fer una autopista que atravessi el raiguer i el pla i d'insinuar un segon cinturó que faci un xap més al perímetre de palma, aquesta vegada més enllà dels polígons industrials.
Estam fins als nassos de ciutadans que no es preocupen, que diuen si a tot i que donen suport a idees polítiques que ens hipotequen.
Volem un govern i una oposició responsables, que facin la seva feina, i que deixin de fer la papallona i el borino. I volem uns mitjans de comunicació critics que ens informim des de totes les perspectives i deixin de replicar només els comunicats de premsa de la caib i les declaracions dels governants. Volem que investiguin i que ens presentin la informació des de diferents perspectives.
La veritat, estam cansants de fer la feina del govern, de l'oposició i dels periodistes.
Ara és el tren, però és que estam tan enfadats que quan passi el tren i ho hagi destruit tot i ja no poguem fer res més per aquest tema, que n'agafarem un altre i li tornarem a donar la volta.
De veritat, estam farts, que les coses es facin malament. Som molt exigents i reclamam exigència als nostres gobernants. I encara ens fa més ràbia si s'equivoquen els que hem triat noltros.
No sé si ho enteneu. Però és que no callarem. I treurem més temes. Procurau fer les coses bé si no vos voleu sentir al.ludits.
En conclusió, ara no demanam un tren (l'hem demanat, noltros també anàvem a les manifestacions deixant-nos manipular). ARA demanam un transport públic eficient i de qualitat, que poguem prescindir del cotxe, que respongui a unes necessitats que hagin estat estudiades i que es triin uns serveis els més òptims possibles, en funció de la inversió, el manteniment i la flexibilitat.
No creim que sigui demanar tant.
El Mundo el Día va publicar, abans que nosaltres, la suma de les expropiacions. A ells els hi surt manco metres quadrats (uns 50.000 manco). Assumim que ens haguem pogut equivocar sumant. Tot i així segons El Mundo, les expropiacions sumen 408.501 m2.
http://www.elmundo.es/elmundo/2008/10/30/baleares/1225407478.html
El Mundo també diu que Vicens es compromet a estudiar el projecte fins a Capdepera. En aquestes altures els compromisos no són suficients. Ja han passat gairebé 2 anys de legislatura. El que necessitam som projectes ben fets, i no a mitges com els que ens presenten.
El Diario de Mallorca avui recull els nostres càlculs.
http://www.diariodemallorca.es/secciones/noticia.jsp?pRef=2008110400_3_406577__PartForana-Plataforma-MallorcaLlevant-advierte-extension-tren-supone-encementar-457638
A mi ma pareix que volen fer moltes coses però sense saber on volen arribar i això farà que el temps els passi factura, i és una pena que la gent d'esquerra tingam de veure com els nostros partits no saben escoltar ni ser critics amb les decisions preses a cop d'emoció i sense estudis sobre la taula, i ho acabarem patint tots, els ciutadans sense transport públic, el govern sense doblers, i l'illa cada cop mes triturada i destrossada, una pena de veritat.
Som de la Plataforma AntiCorrupció de Mallorca. He creat la Plataforma Pro-Mel de Romaní en contra de la mel de la Granja San Francisco. Ah, avui he format la Plataforma en defensa de Gorrió Comú en perill d'extició a CentroAmerica. I som integrant de la Plataforma no Asfaltem Mallorca, integrada dins la macroplataforma Clovelles d'Ametlla a les Rotondes. Estic amb la vostra plataforma i en podem crear un altre: Plataforma Pro agrupant a totes les altres. Super
Uep Anònim
Mos apuntam a totes les plataformes, sobretot t'ajudarem a defensar la de Pro-Mel de Romaní.
En Tomeu Obrador és superguai. Com puc conectar amb ell per publicar una notícia sobre la meva Plataforma Pro Recuperació de les Closques de Bover muntanyenc.
uep anònim
si vols que te facin cas per defensar la Pro Recuperació de les Closques de Bover muntanyenc, el primer que has de fer és donar arguments. Pot ser estan en perill d'extinció, per tanta autopista i tant de tren. Tu sabràs.
I després pots contactar amb tots els periodistes que faci falta i potser t'escoltaran.
ma pareix que en aquesta illa molts cargols encara no han tret el cap de dins la closca, amagadets darrera els seus interessos, amagadets darrera les seves families, amagadets sense opinar, sense qüestionar, sense pensar, au! cargolet treu el cap i digues què penses i fes algú, que plou i mos hem de moure sinó vols acabr a la cassola!!
Els caragols de terra son mol·luscs gasteròpodes de l'ordre dels pulmonats, que han desenvolupat un pulmó per a respirar l'aire atmosfèric; tenen la conquilla helicoïdal i generalment dextrorsa, de mida i color variables segons les espècies. El cap és proveït de quatre tentacles: els inferiors són petits, i els superiors, més llargs; hi porten dos ulls simples a l'extrem.
El terme caragol de terra no té cap significat taxonòmic donat que dins l'ordre dels pulmonats hi nombroses famílies que inclouen tant caragols de terra, d'aigua dolça com llimacs.
Són molt apreciats tant amb fins col·leccionistes com gastronòmics.
Si tots sabem utilitzar la wikipèdia podrem fer un món millor i més transparent.
Ens unim a la Plataforma Pro Recuperació de les Closques de Bover muntanyenc, i encara més ara, amb aquests arguments que ens dones.
Les vies de tren, el tren i les valles, no deixaran pasturar bé els bovers per les marines de llevant. Necessiten absoluta i total protecció per no quedar desencaixats, esclafats, trepitjats i extinguits.
I podrem cantar amb en Tomeu Obrador del Diario de Mallorca:
1. Cargol, treu banya,
puja a la muntanya;
cargol, treu vi,
puja al muntanyí.
2. Cargol, treu banya,
puja a la muntanya;
cargol bover,
jo també vindré.
Que guai !!!!!!
gràcis per quedar en evidència cargol... no callarem, TREN NO! Volem un transport públic eficaç!
curiosos los argumentos de los que defienden el tren, seguro que se sentiran como caracoles cuando tarden 50 min para ir de artà a Manacor, ridículo pero peligrosos manipuladores o inocentes desinformados.
Publicar un comentario