miércoles, 26 de noviembre de 2008

Ley39/2003, de 17 de noviembre del Sector Ferroviario

Artículo 16. Límite de edificación

1. A ambos lados de las líneas ferroviarias que formen parte de la Red Ferroviaria de Interés General se establece la línea límite de edificación desde la cual hasta la línea ferroviaria queda prohibido cualquier tipo de obra de construcción, reconstrucción o ampliación a excepción de las que resultaren imprescindibles para la conservación y mantenimiento de las edificaciones existentes en el momento de la entrada en vigor de esta ley. Igualmente, queda prohibido el establecimiento de nuevas lineas eléctricas de alta tensión dentro de la superfície afectada por la línea límite de edificación.

2. La línea límite de edificación se sitúa a 50 metros de la arista exterior más próxima de la plataforma, medidos horizontalmente a partir dela mencionada arista.
Reglamentariamente, podrá determinarse una distancia inferior a la prevista en el párrafo anterior para la línea límite de edificación, en función de las características de las líneas.

3. Asimismo, el Ministerio de Fomento, previo informe de las comunidades autónomas y entidades locales afectadas, podrá, por razones geográficas o socioeconómicas, fijar una línea límite de edificación diferente a la establecida con carácter general, aplicable a determinadas líneas ferroviaerias que formen parte de la Red Ferroviaria de Interés General, en zonas o áreas delimitadas.

11 comentarios:

Anónimo dijo...

Que curioso que en las caminadas no comentaron nada de esto, que sorpresa se llevaran algunos ingenuos cuando sepan que sus coleguillas les escondían estas sorpresas...

joan pere dijo...

tot el món parlant de crisis i aquí fent trens a enlloc, quin país! No calleu, encara que estam en una illa de sords, muts i cobards.

Vull tren dijo...

Al Anónimo:

Anaves tu a las caminades?

Per que si hi anaves, t'has perdut moltes coses!!!!

Anónimo dijo...

I què s'ha perdut?

- Que el tren d'Artà a Manacor tardarà 30 minuts?

- Que el tren Artà - Palma tardarà 2 hores?

- Que potser anireu d'Artà fins a Manacor en tren i per arribar a Palma haureu d'agafar un autobús des de Manacor.

- Que la gent que ha d'anar a la costa seguirà sense poder-hi ni anar ni venir en transport públic?

- Que la gent que viu als pobles d'interiors i ha d'anar a fer feina a la costa no hi podrà anar en transport públic?

- Que segurament el tren només passarà un pic cada dues hores i per tant no serà útil per anar a fer feina?

Què ens hem perdut exactament?

Vull tren dijo...

Crec que no hem de èsser tan negatius!!!!

Lo important es que després de anys i anys de lluitar per que el tren arribás a Manacor, ara podrem gaudir de anar fins a Artà, es negatiu això?
En quant a les freqüències crec que es milloraran amb el temps, es mes, les freqüencies i qualitat d'altres medis de transport a la actualitat son gaire bé deficients.....
Respecte a l'estació provisional de Manacor, jo crec si hagués bona voluntat dels governants d'aquesta localitat no hauria traves, però pareix èsser que no es així.... sense comentaris.
A través d'aquest bloc "transport públic eficient" s'hauria de poder notar una satisfació per el nou projecte, peró veig que no es així.
Parles en tercera persona, ets usuari del tren? per que jo si.
I si, t'has perdut moltes coses, sentir molt adintre de tu mateix la reivindicació i les ganes de lluita per una cosa tan maca.

Mallorca Llevant dijo...

Maca?
Quina poca sensibilitat que tens, el tren per un lloc rústic destrueix ben igual que una carretera! La meitat, si, però segueix destruint. Com que no ens basten les carreteres ara posarem trens!
NO volem tren, ni carreteres, ni autopistes. Volem un transport públic eficient respectuós amb la natura. Res del que consumeix més territori és respectuós amb la natura.
I si. Utilitz el transport públic, només en els llocs on funciona.

Vull tren dijo...

Maca? jejeje

Está vist, que defensau?

Conclusió: he entrat a un lloc on el respecte es zero, i no cap a jo,si no amb el medi ambient, es absurd parlar de coses realment important per a nosaltres, despres de la contestació del administrador d'aquest bloc.

Però jo i molts mes seguirem amb la reivindicació, els anys que ens facin falta.

Ah, no ho pareix que utilitzis el transport públic.....

Jorge P. de Sant LLorenç dijo...

EM sembla tan ridícul veure alguns defensors del tren... paralnt d'utilitzar el transort públic quants dels teus companys van a Palma a treballar i van en tren... jo en conec uns quants que no se'l cau la cara de verganya de demanar el tren i després anar cada dia a treballar a PAlma en cotxe i dir-te que el tren no els serveix, però que guai fer caminades discursos buits i un arròs... Volem el millor trasnport úblic per llevant, com pot ser que vosaltres no defensau això!!!! i si és així perquè no exigeixes que t'ensenyin els estudis comparatius i llavors potser tindràs de decidir entre un bon transport públc per lleant o el tren i tothom et coneixerem perquè el defenses.

Per cert com és que en els vostres blocs defensant el tren no es pot dir l'opinió... aquí tots ho podem fer.

Mallorca Llevant dijo...

Ara si que ens has deixat fora de joc!
No entenem perquè dius que t'hem faltat al respecte, no a tu sino al mediambient?
Deu ser que no aconseguim explicar-nos bé. Ho tornarem a intentar.

A Llevant el tren destrueix perquè xapa el territori en dos. Hi posa una valla i el xapa.

El tren només uneix 4 nuclis de població. La resta, prop de 15 es queden sense transport públic.

És que és tan clar, que no sabem com més dir-ho.

Anónimo dijo...

Quan la gent no vol escoltar no és capaç d'entendre... tenim una comarca adormida, i després tots a lamentar-se, i després vindran els del PP dient veieu com és necessiten més autopistes que no veieu que el transport públic no funciona! però No serà el transport públic sinó el tren i els seus fanàtics. força mallorca llevant, No Callau!

Anónimo dijo...

Alucin,
En el seu moment podrieu haver parlat, veig que es perdre el temps,voltros sí ho arreglareu