sábado, 2 de agosto de 2008

Per responsabilitat política, TREN NO

La política de transport públic a l'illa ha estat un joc de despropòsit des de fa molts anys, un bon exemple és el metro amb una gestió impresentable i unes preses de decisions polítiques que van en contra de tots nosaltres i sobretot d'una construcció nefasta que ha suposat molt temps i doblers de tots els contribuients.

El problema és que havent solucionat, o això sembla ho esperem, els problemes del metro que encara que en distàncies curtes pot ajudar al transport públic dins de Palma, ara com a contrapartida nefasta al govern del PP, aquest govern d'esquerra vol superar-ho amb la construcció d'una línea de tren de Manacor a la costa que es planteja des del començament com una hipoteca política que s'ha de realitzar encara que tots els estudis l'hagin titllat d'insostenible.

Una infraestructura que no solucionarà els problemes de transport públic a llevant al tractar-se d'un territori amb nuclis urbans dispersos i on la majoria de moviments són de curta distància i entre pobles o zones rurals que el tren no connectarà i que NO complirà el seu objectiu de ser un trasnport públic.

Una infraestructura que només servirà per portar turistes de la costa a Palma cosa que la convertirà en deficitària com diuen els estudis i que hipotecarà el futur d'un trasnsport públic eficaç i eficient per tota la comarca, un tren que servirà per servir als habitants de llevant.Una infraestructura que trencarà més el territori, vallant-lo, construint nous ponts i tunels, nous enllaços i desviacions obligant-nos a recorre km per creuar aquesta barrera en el territori afectant al entorn, al paisatge i trencant els corredors ecològics.

Una infraestructura que servirà per fomentar l'especulació en els quatre poble on hi haurà estacions, sinó són 5 amb una possible parada a S'era de Pula que ja es comenta que hi pot haver perquè la Claudia Schiffer i el PJ Ramirez puguin pujar-s'hi.

Una infraestructura que tindrà una freqüència de pas mínima degut a la poca densitat d'aquest territori. Hi ha molts sistemes de transport públic eficaços i sostenibles que s'estan implentant des de fa temps a Europa destinats a zones de baixa densitat i entorns dispersos que permeten comunicar tots els nuclis urbans através de minibus elèctrics i a gas, que són capaços d'adaptar les seves rutes a través de senzills sistemes de gps i de trucades perquè tothom pugui tindre la possibilitat de disposar un transport públic que pemeti no agafar el cotxe. A més utilitza les infraestuctures ja disponibles en el territori sense tindre de degradar-lo més. La seva eficàcia permet no tindre d'ampliar amb autopistes la xarxa viaria cosa que si passaria si al final aquest govern realitza la línea del tren al ser aquesta ineficient.

Podrien també parlar del pla de mobilitat, del pressupost que té aquest i de les exigències que demana i que sembla que el govern ha oblidat. podríem parlar que els polítics és tindrien de dedicar a donar el millor servei als seus citadans buscant les millors solucions i no amagant els informes desfavorables a una infraestructura com aquest perquè s'ha passat 10 anys utilitzant, mobilitzant i distorsionant les informacions per confonrdre a la gent que el tren es l'únic trasnport públic possible,...

El tren Si és un molt bon transport públic i té tot el sentit per unir Palma i Manacor com a dos ciutats denses però no és la solució per tot sinó pot convertir-e en la ruina d'un territori com LLevant.

NO entenem com els partits d'esquerres no reclamen un transport públic per tots, eficaç, eficient i respectuós amb l'entorn.

No entenem com totes les poblacions que es quederan sense transport públic a LLevant NO diuen res i defensen els drets dels seus ciutadans.

NO entenem com l'oposició per una vegada es posa a defensar els drets dels ciutadans d'un transport públic de qualitat en comptes de callar.

Sabem que les hipoteques polítiques són importants però les hipoteques sobre el territori ho seran molt més i per moltíssims més anys.

Esperem que tinguem polítics valents que expliquin les coses clares i treballin per un transport públic, de qualitat, eficient i sostenible no només per LLevant sinó per tota Mallorca.

Mentre no sigui així els ciutadans anònims intentarem continuar informant almenys per tindre la conciència tranquila.

9 comentarios:

Anónimo dijo...

El problema sempre són quatre que tenen els seus interessos particulars i passen per sobre dels interessos de tots, i com que estem en un pais que tothom vol que li fagin les coses, que tothom es queixa però ningú és capaç de moure e cul de la cadira, doncs faran el que voldram amb naltros i després ja podrem dir que ens estan destruïnt el país!

Juan Garcia dijo...

Y porque n convierten las antiguas vias de tren en paseos para bicicletas, cavallos, paseantes, etc. y utilizan las carreteras ya existentes para un transporte público? no sería lo más lógico y menos destructivo y todos prdríamo disfrutar de la comarca sin tener que estar siempre pendientes de que un coche nos atropella cuando vamos en bici o a pie. Me parece que en algunos paises ya se hace cuando los trenes no tienen sentido.

Anónimo dijo...

Perdonau però en tot aquest manifest no hi he trobat cap dada, quin són els arguments per dir que el tren no és la solució?. En canvi el pla director aporta un conjunt de dades en la que es basa la proposta ferroviària. Perdonau però sorprèn ara aquesta posició contrària, ara precisament quan entram en el procés d'executar projectes, o és que en el fons es pensava que el tren no tornaria i seria una promesa incomplida?

Biel dijo...

Supongo que muchos pensabamos que senzillamente formaba parte del juego político de decir a la gente que o hay autopistas o hay tren que el transport público sólo puede ser un tren. Me parece que si que hay argumentos en lo que he leido en este blog y que ninguno de estos argumentos ha estado revatido ni por la plataforma protren, buena muestra esta en el blog que tienen donde sólo se han limitado a insultar a la gente que había expuesto sus dudas sobre el tren. Sobre el plan director este blog lo esta desmezando para dar a conocer las contradicciones, si lo lees sólo es necesario que mires el presupuesto previsto en el plan y el que tienen cómo para darse cuanta del engaño de toda esta operación.
nAturalmente que yo pensaba que el tren no volvería a llevant, sobretodo en esta zona donde no tiene sentido por la densidad de población, los datos los puedes encontrar en la misma conselleria, lo tienen y lo saben, igual que saben que después de utillizar el tren tanto años como argumento contra la autopista no pueden decir que NO a tanta gente que llevan engañando con un transporte que no solucionará el gran problema de trasnporte público de la comarca.
Si vives en ella y analizas los desplazamientos que haces a diario lo podras comprobar, es tan elemental!
Pero supogo que dentro de 5 años volveremos de ver como quieren hacer llevar la autopista hasta el mar, tendremos un tren deficitario para unos cuantos turistas y todos continuaremos moviendonos en coche porque será la única solución, eso si la coarca estará un poco más destrozada y llena de vallas! penoso pero real en un país tercermundista y que se niega a estudiar lo que estan haciendo en transporte público en el resto de Europa. (lo más triste es que si lo saben pero las hipotecas políticas son más importantes que solucionar los problemas reales de los ciudadanos.

Jaume dijo...

Hola,
A veure com ho dic. Heu deixat un comentaria al meu blog, amb el contingut d'aquest post. Sense presentar-vos i a un apunt que no tenia a veure amb el tema. No ho trob gaire elegant.

No soc partidari de esborrar el comentaris al meu blog, però l'editaré i el dirigiré a aquest apunt. Crec que així quedara molt més clar. Esper que entengueu per que ho faig.

Au, vaig a llegir tota aquesta informació que teniu per aquí a veure que en trec de bo :).

mallorcallevant dijo...

Jaume, tens tota la raó i te demano en nom de tota la gent implicada en aquesta campanya disculpes per la informació-spam que t’hem enviat.
Sobre l’anonimat del post l’únic motiu és la voluntat de no entrar en personalismes com s’ha fet amb la campanya pel tren, som gent anònima que volem continuar sent anònima perquè la qüestió ja s’ha polititzat massa i creiem que només els arguments i el treball anònim pot fer que els polítics parin d’utilitzar el transport públic com a arma política i comencin a pensar amb les necessitats de la gent.

gràcies per no borrar el post i et demanem disculpes.
mallorcallevant

Anónimo dijo...

Hi ha transport públic més eficient que el tren?
Entenc que a qualcú en concret no li agradi el tren de llevant, però a la comarca fa estona que la gran majoria de gent el desitjam.
No serveix de res un tren que només arribi a Inca i a Manacor.

Trob que les vostres raons deveu tenir per negar-vos-hi, i les puc trobar lògiques i legítimes (les entendrie més si les explicàssiu). No som amant d'anar a tocar allò que no sona, i d'escriure comentaris a un lloc on no pensen com jo, però amb la tendència que teniu a deixar comentaris per tots els altres llocs, bé podeu aguantar que qualcú escrigui al vostre blog.

malorcallevant dijo...

anònim són molt benvinguts tots el comentaris a favor i en contra del tren, aquí no borrarem no eliminarem la possibilitat de fer comentaris i menys contructius i amb arguments perquè no ens agraden com si ha passat en tots els blogs i web de la plataforma del tren.
Suposo que per falta d'arguments, i per comprovar-ho només s'ha de fer una revisió als diferents post i comentaris.
El tren, com ja hem comentat en moltes ocasions és molt eficaç i eficients quan uneix punts d'alta població i gran densitat, per això estem totalemnt a favor del tren que uneix Palma amb Manacor, però és ineficaç, ineficient i insostenible en zones com llevant on els nuclis de publació són dispersos i de baixa densitat.
Las alternatives són un trasnport que utilitzi les mateixes infraestructures que existeixen per no destrossar més el territori, que sigui flexible i adaptable a les necessitats del territori, i que arribi a tots els racons de la comarca perquè realment sigui una alternativa al cotxe.
Ens agradaria que ens donguessis els teus arguments de perquè ens hem de polir tot el pressupost en trasnport públic per unir 4 pobles en intervals de més de 2 hores i vallant tota la comarca... i teneint d'agafar el cotxe per anar a l'estació, i quan arribo a l'estació i vull anar a l'hospital de manacor com ho faig? a peu?!
Volem un transpot públic que qualitat i eficaç,on vagi bñe el tren perfecte el defensam però on NO posam les alternatives!

Juan J dijo...

Loq ue queda clao es que la gente que defiende el tren NADIE se ha leido el plan de mobilidad!!! me parece que ni el Conseller! pero nosotros si lo hemos hecho y lo explicaremos, por lo menos para que defienda el tren se les caiga la cara de verguenza, aunque me parece que algunos de estos ecologistas desinformados anteponen el orgullo a la inteligencia y aun peor sus intereses de partido a los de la isla y sus ciudadanos! Pena de Pais.