sábado, 9 de agosto de 2008

La dificultat de tornar a rera pressuposts en subvencions

L'amic anònim ens fa fixar-nos en un tema molt important els pressuposts subvencionats. Ens fa notar que aquest pressupost només es pot invertir en infrastructures que és pel que s'ha donat però no en manteniment. I per això ens diu que des del punt de vista del finançament estam plantejant la campanya de forma equivocada perquè no podem demanar canviar un tren per una xarxa d'autobusos. Gràcies amic anònonim per les explicacions financeres administratives.

Si els 440 milions d'en Zapatero s'han d'invertir en infrastructura per què s'han d'invertir en la manco rentable i amb la de manco demanda potencial? Per favor. Llegiu-vos d'una puta vegada el pla de transports ferroviari. I veureu que la línia de Llevant només es factible si s'arriba fins a Cala Ratjada (no té sentit que s'aturi a Artà). Per arribar a Cala Ratjada s'ha d'expropiar, i això fa que caigui empicat l'únic punt fort que té. Hi ha 4 línies, que, si el Govern decideix continuar en la línia de destrucció de Mallorca, s'haurien d'invertir aquests 440 milions primer a línies que arribi potencialment a més usuaris, per ser més equitatiu socialment.
Si es vol invertir en conservació que s'inverteixin en vies verdes.

3 comentarios:

Anónimo dijo...

No entenc l'argument.
Tenc entès que el conveni de ferrocarril inclou el projecte d'arribar a Cala Rajada.
Per això lògicament primer ho ha de fer a Artà. Per tant sí que es manten la seva viabilitat.
El tren fins a sa Pobla, com estació final, tampoc té molt de sentit, però ara es farà, esperem, fins a Alcúdia i automàticament ja n'haurà adquirit.
Es que mai s'havia d'haver recuperat la línia de sa Pobla perquè era incert el finançament fins Alcúdia?
Que han passat 10 anys amb una línia ringo rango. I que?
El món no es va fer amb un dia.
Sembla, també que el fet que hi hagi expropiacions és l'expressió de la catàstrofe, bono l’argument es pot entendre des del punt de vista d’un afectat, i molt.
Però un ecologista d’esquerres? Si això no ho qüestionen ni els lliberals.
L’expropiació és un procediment legal que es deu aplicar centenars de vegades cada any a Mallorca, i si te toca, sap greu però mala sort, a algú li ha de tocar (una altre cosa es discutir que s’ubiquin les expropiacions en funció d’influències o les dimensions de la infrastructura), però atacar el concepte d’expropiació per part de l’administració? Si això és una de les bases de l’estat de dret, l’única alternativa que conec al model s’anomena incautació. Quina posició política és aquesta?

Mallorca Llevant dijo...

Hola anònim.
No ens preoucupa per res l'expropiació com a afectats.
Ens preocupa i molt, perquè cau empicat l'únic punt fort de la viabilitat del pla per fer la línia manacor - cala ratjada. Perquè diu el punt fort que no hi haurà expropiacions, i evidentment, no és cert. Com tu bé dius per força hi haurà expropiacions. Per tant, aquesta línia ja no té cap punt fort.

Som d'esquerres. Volem ser solidaris. Que comencin per una línia més rentable i amb més potencial social de ser utilitzada.

Això és tot.

mallorcallevant dijo...

No es tracta de si t'expropien o no, que no és el cas. Es tracta de si és el trasnport públic més eficaç i sostenible per un territori dispers com aquest. I això no ho és.
Es tracta de saber perquè es vol començar per la línea més deficitària, en comptes de les que els estudis diuen i el pla de mobilitat que beneficiarà a més gent?^
Es tracta de saber perquè s'han amagat i s'han deixatd'estudiar totes les altres alternatives que aprofiten les infraestructures existent, són més eficaços perquè poden cobrir molt millor el territori, són més flexibles perquè es poden adaptar a les necessitats del la gent i poden ser interactius gràcies a les noves tecnologies adaptan rutes ales necessitats através de GPS, són ecologicament més sostenibles perquè no col.loquen una altre infraestructura en un territori molt fraccionat que suposarà molititud de ponts i passos per arribar a totes les finques (no hi ha cap estudi de continuitat!) que trencarà el territori i els corredors ecològics al ser una infraestructura vallada i amb una via de servei al costat (NO hi ha cap estudi d'impacte mediambiental!)...
Ma pareix que que defensar un trasnport públic per tots i per tota l'illa és una exigència de qualsevol presona que es diu d'esquerres!
Invertir per tots els doblers del govern, d'una manera eficaç és una exigència d'esquerres!
Pretigir el territori de més muralles de ferro és una exigència ecologista!
I demanar els mínims estudis medioambientals i de continuitat es UNA OBLIGACIÓ ABANS DE DEFENSAR EL TREN!
Exigir que es fagin estudis sobre les alternatives que s'estan aplicant a Europa, saber perquè a Europa no es construeixen trens en aquests tipus de territoris i s'apliquen altres alternatives més flexiblesI és una obligació dels polítics i de tots els ciutadans!
Igual que llegir el pla de mobilitat abans d'opinar perquè sinó se't pot quedar una cara...

volem un transport públic de qualitat, eficaç, eficient i respectuós amb l'entorn, quan aquest és el tren nosaltres el defensarem quan no ho és No Ens Callem!