sábado, 9 de agosto de 2008

Comentaris al Pla de transport Ferroviari (II)

Ens hem llegit el Pla de transport Ferrioviari, de dalt a baix:

Introducció
  • [Hi trobam a faltar indicadors reals que demostrin que és el tranport més òptim. Tot són bones paraules que ens hem de creure, però és que a nosaltres no ens convencen.
  • La xarxa de ferrocarril ha d'oferir una bona qualitat de frqüència-qualitat-preu-rapidesa [un tren que surt d'artà cada dues hores i que tarda dues hores en arribar a Palma i costarà 10 euros, que estimam, anar i tornar, per nosaltres no ho cumpleix].
  • [Parla d'estudis però no diu ni qui els ha fets, ni quan es van fer ni amb quina metodologia, per tant per nosaltres no és creïble]
  • [Interessant visió històrica amb problemes polítics inclosos, de 150 anys enrera fins avui]
  • [L'estudi data de 2004]
  • En ferrocarril la distància d'Artà a Palma és de 94,1 km [per la carretera no arriba a 70 km, les persones que van i venen han de fer 30 km més cada dia, més temps]
  • [Interessant la dada de la distància de l'estació al nucli urbà]
    • Artà - 500
    • Manacor - 600
    • Sant Llorenç - 450
    • Son Servera - 200
    • Son Carrió [sense informació]
  • P.34 (...) Mentre el tarnsport per carretera introduïa millores tècniques en els vehicles, amb un servei molt flexible en quant a aturades i rutes el ferrocarril es va manteni enquil.losat i amb una nul.la capacitat de reacció per a adaptar-se a la nova conjuntura [no és per res, però les vies continuen anant pel mateix lloc, i la ubicació de les persones s'ha dispersat en zones disperses i costeres, o és que faran vies flexibles ara que canviin de ruta]
  • P.36 (...) No hi ha dubte que la velocitat comercial hauria de ser una de les mesures comercial per dur a terme l'explotació ferroviària [ido, posar un tren palma - artà que saben perfectament que no baixarà de les 2 hores, no ajuda en aquest punt, primer haurien d'arreglar moltes altres coses amb els 440 milions d'en Zapatero, que no donen per tant]
  • p. 45. Actualment hi ha 18 passos a nivell. [Una altra inversió que s'hauria de fer amb els 440 milions d'en Zapatero és suprimir aquests passos a nivell, com estan fent a la resta d'Europa]
  • P. 46. Eliminació dels passos a nivell. [Nosaltres aconsellam que les facin i que el poble les reclami inferiors, i no superiors, pel possible impacte ambiental]
  • P. 55. Es preveu aparcaments en els baixadors [Indicador que el tren no pot substituir el cotxe. Una xarxa d'autobusos ben combinats si permetria als ciutadans prescindir de cotxe, però el tren no ho permet]

No hay comentarios: