miércoles, 6 de agosto de 2008

Gobierno reabrirá una vía de tren de 30 km con 83 pasos a nivel


La antigua vía de tren Manacor - Artà, de 30 km, que quiere reabrir el Govern de les Illes Balears, sólo a petición de la Plataforma del tren de Llevant, y sin considerar otras opiniones, pasa entre 83 pasos de caminos públicos (Ver mapa en Google Maps). Esto significa que tendrá que reagrupar pasos para no tener que desarrollar tantas infraestructuras. ¿Qué opinan los vecinos al respeto?

La reagrupación de pasos significa que los vecinos tendrán que voltear caminos de servicio para llegar a sus casas. Esto significa miles de kilómetros más al año en gasolina.

El desarrollo de infraestructuras para evitar los pasos a nivel significan o bien elevar puentes que provocan gran impacto paisagístico, o bien hacer paso inferiores, que resulta más caro por tener que perforar.

¿Es que nadie tiene nada que decir a esto?

10 comentarios:

Anónimo dijo...

Sabeis vosotros como se conseguiran solucionar estas intersecciones entre vías existentes y el futuro tren gracis

Mallorca Llevant dijo...

No, aún no lo sabemos. Pero lo estamos investigando. Eso si, necesitamos mucha ayuda para analizarlo profundamente.

No decartamos contratar un buen abogado.

Anónimo dijo...

Fantàstic!!!! ens quedarà una comarca increiblement maca!! i això ho defensen uns que es diuen ecologistes!!! Defensam la terra i exigim un trasnport públic que funcioni! vergonya de polítics.
gracis per la informació i per la feina. ànims!!!!!!!!!!!!!!

Anónimo dijo...

I per quan el tren de migjorn? Perque és més urgent aquest que un altre?

Mallorca Llevant dijo...

Segons el pla de mobilitat la línea de llevant és la més deficitaria i la de menys prioritat per la densitat del territori. És purament una qüestió de prioritat política perquè és on s'ha mobilitzant més gent. Qui no crida no mama i encara que no tingui sentit el que cridis no passa res!
PER AIXÒ CRIDEM A LA MOVILITZACIÓ PER UN TRASNPORT PÚBLIC EFICIENT, EFICAÇ I PER TOTA L'ILLA!

Anónimo dijo...

mallorcallevant, estic d´acord que defensis els teus ideals però crec que per posar un mapa amb els suposats passos a nivell convendria que un dia anassis a fer una caminada per la via antiga i comprovar els que has assenyalat al mapa ja que senyales quan travessa el Torrent de Ca n´Amer al municipi de Sant Llorenç, i quan travessa camins que ja tenen ponts construits a sobre d´ells. No enganis a la gent amb barbaritats com aquesta i defensa el lema del teu bloc amb informació fiable. Només a la zona de Son Carrió assenyales 5 passos a nivells dels quals només 1 és necessari.

Anónimo dijo...

Soy una gente inglesa que vivo en son carrió. Llevo años observando el comportamiento de sus indígenas. Me parece digno de case study.

mallorcallevant es gente preocupada que intenta utiliza una mezcla de lenguaje entre science nature y yellow press para llamar la atención con algunos fundamentos científicos, parece que esperan que alguien que sepa más refuerze o no sus argumentos con evidences.

no lo hacen del todo mal pero sería mejor que pusiesen un poco más de esmero en sus reports

el señor anónimo lleva un poco de razón, no todo son pasos a nivel, pero si son intersecciones, por tanto, refuerzo de las infrastructures

también is necesari sign que no todas las intersecciones están puesta sobre google maps, porque algunos pasos que la nature ha invadido no se aprecían desde estas panormámica photos de google

Anónimo dijo...

Sou uns manipuladors, no es veritat lo que deis, no volgueu intimidar a la gent fen-los por. Perque no voleu que la gent empri el tren? Es que vos fa mal?
Per que no sou mes tolerants i deixau emprar la opció de no utilitzar el cotxe?

Jo també som Mallorca LLevant dijo...

Aquesta información no està manipulada, només pot ser que tengui alguns petits errors.

Com bé diu l'anglès les 83 interseccions hi són.

El pla de transport ferrioviari que podeu trobar a http://www.caib.es/conselleries/opubliques/dgtransp/esdev/pla/Tom3.html
ho diu ben clar.

La línia d'Artà és la menys rentable. I necessita arribar fins a Cala Ratjada per ser-ho.

En comparació amb les altres línies projectades és la que manco demanda té.

Per arribar a Cala Ratjada s'han d'expropiar mínim 16 km on no hi ha via.

Per fer les vies de serveis a la via existent també s'ha d'expropiar.

Anònim, si no t'has llegit el pla ni has contat el nombre d'intereseccions és problema teu. Però el que és poc defensable i poc elegant és dir manipulació a les evidències.

Mira, tenim el que ens mereixem. Volem destrucció. Endavant. Noltros tendrem la consciència tranquil.la. I tu? No ets capaç tu d'analitzar la situació des d'un punt de vista objectiu?

Mallorca Llevant dijo...

Anònim, dóna arguments de perquè el cost economic i ecològic del tren és una bona opció. Abans de dir-nos manipuladors llegeix-te el pla director de mobilitat i després parla, argumenta i informa com fem naltros, ja sé que es un aburriment fer-ho per això nosaltres SI ho hem fet i l'anirem desgrenant a poc a poc, i ens vagis dient el perquè creus que el tren és la millor opció.
TOTS, absolutament tots els que estem aquí, només volem un transport públi de qualitat, eficaç i eficient i si creus que el tren és la millor opció explica-la, dóna arguments i si ens ho demostres nosaltres defensarem aquesta opció de moment estudiant el pla de mobilitat, estudiant les opcions d'altres paisos, consultant als experts, i parlant amb la mateixa conselleria l'únic que sabem que el tren és una hipoteca política que s'ha de fer sigui com sigui encara que sigui la pitjor opció perquè s'ha estat durant 10 anys venent aquesta moto. I com que els polítics no volen fer la seva feina, informar i donar la millor solució als problemes de mobilitat de la comarca nosaltres fem malauradament aquesta feina.
Anònim esperam qe entre tot poguem definir quina és la millor opció segur ens podràs argumentar perquè saps que el tren és la millor a part de dir-nos manipuladors i aquestes coses...