viernes, 8 de agosto de 2008

Missatges d'en Biel

Missatges d'en Biel

NO ecologista, no tinc cap terreny prop de les vies, encara que ja m'agradaria tindre'n algun prop d'alguna estació perquè llavors si que faria l'Agost!Com tu ben dius defensar és politicament correcte encara que ecologicament un desastre, socialment ineficaç i econòmicament una ruïna.Em sembla que el que estic demanant i pel que veig la gent de mallorca llevant també és que com ecoogistes i d'esquerra la nostra obligació política i social és defensar un transport públic que funcioni i per tota la comarca i l'illa.Com ecologista saps perfectament que el tren suposa un mur que divideix el territori, trenca els passos de la gent i de la fauna a més del tema paissagístic, no tant del tren que passa poc sinó del murs i taluds i ponts que s'han de realitzar molt més del que es creu ja que abans el tren no anava vallat i hi havia molts passos a nivell que ara no poden ser per temes de seguretat. Pensa que al maresme que és un tren vallat cada any hi moren més de 20 persones per això el volen treure i passar-lo sota l'autopista per ajuntar totes les infraestructures perilloses juntes, evident encara que sembla que els nostres polítics...El tema econòmic és clar, i el govern té els estudis reals i els adaptats a les necessitats polítiques que ho expliquen, la densitat del territori és baixa i els nuclis petits, qualsevol que analitzi els trajectes que fa en un dia per la comarca pot comprovar que són impossibles fer en tren sense anar en cotxe! i amb la baixa densitat les frecuencies són molt baixes que fan que el cotxe encara s'utilitzi més, per exemple és crec que més de 15 minuts per esperar un tren de rodalies ja fa que la gent no ho cregui un transport eficaç en ciutats com Barcelona o Madrid. Això fa que sigui una infraestructura que anirà buida, ocuparà molt de territori, perquè les vies només són per el tren, i amb molt poca freqüència i per tant amb un cost deficitari enorme! que hipotecarà el futur del trasnport públic a l'illa i al mateix temps la seva ineficàcia permetrà que la dreta plantegi ampliar les autopistes,...Les Prestacions del tren acumulen els possibles viatgers de zones àmplies que s'han de desplaçar en cotxe fins a l'estació, al ser un territori dispers o algunes estacions com la de Sant Llorenç estan fora del nucli urbà, això provocarà un augment de l'especulació al seu entorn provocant que nuclis petits puguin tindre un creixement descontrolat i especulatiu, com ara Son Carrió (volem destrossar aquest poble, segur que molts dels seus habitants si que volen fer calaix! Però el pitjor de tots és la ineficàcia d'aquest trasnport quan s'han provat a infinitats de llocs sistemes de transport públics per zones de baixa densitat i nuclis dispersos que permeten connectar tots els punts del territori, sincronitzar els diferents circuits amb avisos sms per acostar-se a diferents punts, utilitzar les infraestructures existents de manera que no destrossem més el territori i no col.loquem barreres, utilitzant vehicles adaptats a les necessitats de la ruta i amb combustibles ecològics de manera que optimitzem els recursos tan econòmics com ecològics, són infraestructures que connecten amb altres dé major nivell com el tren a Manacor que té tot el sentit pèr la grandària de la ciutat i sobretot serveix a tots els ciutadans sense exclusions, es pot adaptar a com aquest territori va creixent o decreixent, permet de veritat no agafar el cotxe i no crear una nova infraestructura que el destrossi i divideixi. El pitjor és que el govern ho sap, té informes, saps l'ineficàcia de la proposta, però com tu dius això del tren porten 10 anys venent-ho com la única alternativa a les autopistes i no només no és així sinó que no és alternativa i amb el tren acabaran fent l'autopista. Però ja se pas els vots són els vots i quan es manipula a la gent s'han de tindre molts collons per dir mos hem equivocat el millor és això altra per això, això i això. Depèn de nosaltres per deixar de ser el país dels diverats ecològics i social! I si som quatre que protestem doncs!!! JA ESTÀ SEREM QUATRE PERÒ TINDREM LA CONCIÈNCIA TRANQUILA, CADA PAÍS ES MEREIX EL QUE TÉ PERQUÈ ENTRE TOTS PODEM CANVIAR-HO, SI VOLEM!!!

Instrucciones para participar en la campaña para reivindicar un transporte público eficiente e inteligente

4 comentarios:

Miquel dijo...

En mobilitat hi ha dos infraestructures que són les pitjors per qualsevol territori:
1.- les autopistes
2.- el tren

Les dues infraestructures són infranquejables al mateix nivell per la seva perillositat, per això es valles forman murs i s'han de constuir tot un seguit d'elments pe poder-lo superar, aquest mateix tall provoca greus problemes en la continuitat dels ecosistemes. Només en la línea de bcn-mataró cada any moren més de 20 persones per atropellaments tot hi ser una via vallada.
Les dues infraestructures consumeixen gran territori, la imposibilitat de fer girs bruscos fa que sigui imposible que a infraestructura s'adapti al territori sinó que aqeust s'hi adapti.
A part de els dos elements comporten tot d'elements al seu voltant que moltes vegades no es tenen en compte com per exemple les vies de servei, mai es parla que la línea de tren té al seu costat una via rodada que la segueix en paral.lel! i que en el cas de llevant s'ha de fer de nou, així s'ha d'entendre que a part de passar el tren al costat hi va una carretera.
En el cas de llevant la majoria de ponts i pasos de l'antiga línea naturalment no es poden aprofitar i es tindran de fer de nou destruint els antics.
Qualsevol que treballi en planificació sap que les autopistes i el tren són les infraestructures que hipoteques més un territori i limiten al seu creixement.
EL tren és un gran transport, molt sostenible en grans aglomeracions urbanes, en les seves conexions i pel transport de mercaderies per evitar el colapse de les carreteres i augmentar la seva seguretat.
Però en zones urbanes disperses cap tècnic pot aconsellar la seva utilització...
El perquè s'està fent "NO ho sabem"
El perquè no s'han tingut en compte les opcions que s'estan posant en pràctica a tot Europa "és un misteri"
El perquè no estan escoltant les veus que diuen als polítics que no solucionarà els problemes de trasnport públic, que serà deficitari i ecologicament destructiu "No ens ho volen dir".
Els tècnics feim la nostra feina però els polítics són els que manen, els que decideixen i els que diuen el que he de fer creible!...
Desitgem el millor a Mallorca i molta sort... la necessitarà!

Eli dijo...

Gràcies pels comentaris recents al meu blog. Resulta extrany que un Govern que es suposa progressista, amb ecologistes com Llauger i la resta dels Verds, no obri un període d'audiències als grups interessats i agrupacions veïnals. Encara que siguem pocs a Sa Illa, mos haurien d'escoltar a tots.
Pareix que vulguin fer obres aprofitant que UM no té massa força a n'es Govern, per ventura per estalviar-se una dobberada en comissions, però això no ho justifica tot.
Una intenció no justifica una acció, i per tant , donaré suport en la mesura que pugui a accions populars com sa vostra.

Salut bona gent i força!

Mallorca Llevant dijo...

Eli, moltes gràcies pel teu comentari. Comentaris com el teu i ajuda com la teva, és el que ens donen forces per seguir lluitant contra corrent.

Anónimo dijo...

Només els peixos mort segueixen la corrent! ânims i força