viernes, 6 de marzo de 2009

La consellera de medi ambient defensa que el tren passi per sòl rústic enlloc de per sòl urbà

Catalina Julve és la portaveu d'ALM-UM de Manacor, però també és la consellera de medi ambient del Consell de Mallorca. Respecte a consellera de medi ambient no sabem que pensa sobre el que defensa com a portaveu l'ALM-UM quan defensa que el tren no passi per l'antic traçat que ara és urbà, sino que surti del poble i passi pel sòl rústic, menjant més territori al que ja s'ha menjat la ronda de circumvalació.
Notícia sobre les opinions de Julve al diari de balears i a l'última hora.

Nosaltres pensam que és indignament incoherent que una consellera de medi ambient defensi que el tren-tram surti del seu traçat per menjar terreny al sòl rústic. I què pensarà Julve del pla de carreteres del Consell que planteja crear una autovía de Manacor a Sant LLorenç, menjant encara més terreny al sòl rústic? Encara no hem sentit declaracions seves al respecte.

L'altre conseller de medi ambient, el del Govern de les Illes Balears, en aquest cas Miquel Àngel Grimalt, també és manacorí. Encara no s'ha pronunciat respecte al projecte del tren-tram de Manacor a Artà. Tampoc no sabem si ha treballat en "l'estudi d'impacte ambiental del projecte bàsic de la reobertura de la línia fèrria: Estació de l'enllaç-Artà. Fase II: Manacor-Artà (BOIB Núm 029 - 24 /febrer/ 2009)". Que no en tenim ni idea de que es tracta perquè la conselleria de mobilitat precisament és la que fa desplaçar als ciutadans perquè puguin consultar els projectes que fan (en canvi el Consell que fa carreteres, té la dignitat de posar-ho a Internet perquè no haguem d'agafar el cotxe per veure quines destroces faran amb les autovies. I li donam gràcies públicament, no pel pla, sino per poder posar el "link" al pla i no al BOIB que xerra del pla).

I què hi diu el conseller de medi ambient sobre que el tren arrebassi 12 metres més d'ample a les zones on passa el traçat que coincideis que és ANEI o ARIP?

Ah! I xerrant de polítics, què en diu na Mercè Amer, també manacorina, consellera d'agricultura, sobre que el tren rompi i inutilitzi explotacions agràries, perquè tot i que vagi per l'antic traçat que és legítim perquè és propietat de Serveis Ferroviaris de Mallorca, han d'expropiar 12 metres més de sòl rústic i agrari.

SILENCI. Silenci quan es tracta de donar la cara pels valors que hem defensat tota la vida, però ara per un caprici romàtic, inútil, obsolet i que no soluciona els problemes de mobilitat i amb molts de doblers en joc, callen.

No hay comentarios: