martes, 10 de febrero de 2009

Territori dispers

http://www.conselldemallorca.net/index.php?id_section=1840

La pèrdua de pes percentual dels viatges a peu és la conseqüència directa de les
transformacions territorials “creadores de llunyania”, que estan situant les diverses
activitats (residència, feina, oci...) en llocs creixentment distants entre si, als quals resulta
impossible l’accés a peu, i molt difícil l’accés en transport públic. Mallorca està adoptant,
cada vegada més, una estructura territorial i un funcionament econòmic i de transport
típicament metropolità. A més, la reducció de viatges a peu no ha anat, ni tan sols
parcialment, cap al transport col·lectiu, sinó que s’ha dirigit de manera quasi exclusiva cap
a l’automòbil.

[Hi ha molts d'indicis que els nostres governants volen que el territori segueixi sen dispers i desestructurat, sino no prendrien moltes de les deicisions que prenen]

3 comentarios:

jorge r. Manacor dijo...

el gran problema en mallorca es la absoluta falta de criterio en la planificación de nuestras infraestructuras tanto de este gobierno como el anterior. Las encuestas, los periódicos, y los planfetos partidistas marcan la agenda política. Una isla donde la ocurrencia politica marca las acciones y los estudios y expertos son menospreciados. Una isla bananera! Y se dicen de izquierdas! Cobardes.

Anónimo dijo...

qui controla als qui ens controla? La ignorància dels cobarts. Gràcis a tots els mallorca llevant pel blog.

Joan Ruiz dijo...

Hi ha estudis de quanta gent de Mallorca amb cotxe agafa el tren? Segur que seria un estudi definitiu que com està treballant d'ineficaç aquest govern per aconseguir un transport públic de qualitat per s'illa i sobretot com les solucions que proposa, com tren a llevant i autovia (les dos) són fruit o de la ignorància o de la mala intensió i desconeixement o purament electorals ignorant les necessitats reals dels ciutadans i el mínim respecte per la comarca i el respecte amb el medi ambient. Salutacions