lunes, 20 de octubre de 2008

Pagarà el Govern Central el que Costa el tren de Mallorca després dels problemes amb els Rodalies de Catalunya?

A l'avui.cat llegim que el Govern Central no paga el que val les rodalies de Barcelona. Vaja.
I a més, amb el que paga els catalans tardaran més de 80 anys per tenir el tren que volen.

El Govern de les Illes Balears no sé quin comptes deu fer, però el que diu és que el Govern Central no ho pagarà tot de cop, i que la major part, encara ni saben quan ho pagaran. Què els hi deu fer pensar que estam més mimats que els nostres veïns catalans?

Signat el conveni entre el Govern de l’Estat i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a actuacions ferroviàries

Darrera actualització: 18/10/2008

D’acord amb la línia política marcada en el pacte del Govern de les Illes Balears, de potenciar el transport públic i, concretament, el ferroviari (endarrerit pel que fa al compliment del Pla Director Sectorial de Transports aprovat el 2004,i, per altra banda, un transport de vital importància per a la vertebració dels pobles i ciutats de Mallorca), la Conselleria de Mobilitat i Ordenació del Territori va presentar al Govern Central una demanda d’ajuda econòmica per dur a terme les actuacions ferroviàries que tenia previstes dur a terme Mallorca durant aquesta legislatura.

Després de negociacions i de presentació d’estudis i pressupostos al Ministeri de Foment, el Consell de Ministres del dia 24 de juliol de 2008 va autoritzar la signatura d’un conveni de col•laboració entre l’Administració de l’Estat i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en el marc del que preveu l’article 10 de la Llei 30/1998, de 29 de juliol, del Règim Especial de les Illes Balears i als efectes del que estableix la disposició transitòria novena de l’Estatut d’Autonomia de les I.B.

La signatura es va formalitzà ahir, dia 16 d’octubre de 2008, entre la Ministra Magdalena Álvarez i el president del Govern de les Illes Balears Francesc Antich.

El pressupost de les obres a què fa referència el conveni puja a 443.750.000€, i el sistema de finançament i distribució anual ha quedat establert de la següent manera:

Inversió per al 2008…………. 3.000.000€
Inversió per al 2009………… 25.000.000€

per al 2010 i 2011, i en funció de l’execució de les obres durant el 2009, la Comissió Mixta haurà d’elevar la proposta per determinar l’import de cadascuna d’aquestes anualitats, per tal que permetin l’execució completa de les obres contemplades al conveni.


Actuacions

Línia Manacor/Artà/Cala Rajada (fase I).- Pressupost estimat: 190.000.000 euros
Adquisició de noves unitats Manacor/Artà.- Pressupost estimat: 38.000.000 euros
Línia Sa Pobla/Alcúdia.- Pressupost estimat: 92.000.000 euros
Ampliació Tallers Son Rullan.- Pressupost estimat: 10.200.000 euros
Adquisició noves unitats elèctriques Palma/Inca.- Pressupost estimat: 55.000.000 euros
Telecomunicacions i automatització passos a nivell.- Pressupost estimat: 14.050.000 euros
Adquisició terrenys a l’Enllac.- Pressupost estimat: 1.050.000 euros
Construcció tallers a l’Enllaç.- Pressupost estimat: 20.800.000 euros
Supressió passos a nivell.- Pressupost estimat: 22.650.000 euros

Total. . . . . . . . 443.750.000€

Llibre recomanat:
"La dictadura de la incompetència"
.
Crítiques:
http://desdesants.wordpress.com/2008/10/19/la-dictadura-de-la-incompetencia-2008/
http://www.elboomeran.com/blog-post/1/5072/felix-de-azua/y-aqui-un-colega-del-taller/
http://www.carlespuigdemont.cat/2008/10/la-dictadura-de-la-incompetncia-i-el.html
http://www.avui.cat/article/opinio/42930/la/dictadura/la/incompetencia.html
http://lacomunidad.elpais.com/agorasoc/2008/10/6/felix-azua-comenta-la-dictadura-la-incompetencia-
http://illallibres.blogspot.com/2008/10/la-dictadura-de-la-incompetncia-xavier.html
http://www.ciudadanos-cs.org/prensa/_F_de_Azua__Y_aqui_un_colega_del_taller/894/
http://jordidelrio.blogspot.com/2008/10/la-dictadura-de-la-incompetncia.html
http://nacionalismodeandarporcasa.blogspot.com/2008/10/la-incompetencia-de-las-lites.html
http://banyolesinfo.blogspot.com/2008/10/la-dictadura-de-la-incompetncia.html

10 comentarios:

Anónimo dijo...

No entiendo esta frase:
"compliment del Pla Director Sectorial de Transports aprovat el 2004,i, per altra banda, un transport de vital importància per a la vertebració dels pobles i ciutats de Mallorca"

¿Cómo pueden saber que el tren es de vital importancia sin un estudio de mobilidad?

Gracias por recomendarme el libro. Tengo unas ganas locas de leerlo. Pensaré en varios políticos que tengo entre ceja y ceja cuando lo esté leyendo.

Josep Lluís dijo...

Que tingueu sort amics, ja veieu com van les coses per aquestes contrades. Diuen que la feina ben feta no té fronteres, es veu que la mal feta, tampoc...

Mallorca Llevant dijo...

Hola Josep Lluís te volem donar les gràcies pel missatge de suport, i encara més venint d'un perfil com el teu, preocupat pel mediambient, i especialitzat en protecció civil.

Desgraciadament les persones que tenen les competències de prendre decisions sobre mobilitat i transports en aquesta illa estan cegades per aquest tren quen ens volen vendre com el gran salvador i la única opció.

El teu missatge ens dóna ànims per fer-nos sentir. Si no ens volen sentir els d'aquí distribuirem el missatge a Catalunya, a l'estat i a Europa.

Anónimo dijo...

Me pareix mentida el que està passant, el grau de manipulació de la informació que estam sofrint, i el poc respecte a les necessitats reals de la comarca fa por, i això que tenim un govern que es diu d'esquerres... és això el que ens mereixem?
És tan fàcil enganyar-nos?
Som tan cobards per no demanar un transport públic de qualitat?
Som un país de polítics que només pensen en els compromisos més que en les necessitats?
Defensam la terra prou despropòsits, NO al Tren de la Vergonya!
Gràcis pel blog, per dir les coses clares.

Anónimo dijo...

No callem Mallorca llevant som Tots! Salvem Llevant! No al Tren. Si al transport públic a LLevant!

Xaviermt dijo...

Sembla mentida que encara hi hagi algú amb dos dits de seny que es cregui en ZP.

Anónimo dijo...

La pena és que aquesta és la esquerra que tenim, la que diu que és ecologista, la que diu que busca polítiques socials, i aquest projecte és una bona mostra dels despropòsits polítics que estam vivint, me pareix que o ens organitzem o acabarem enbaucats darrera de consignes pamfletaries. JO em crec que no hi ha interessos particulars darrera de tot aquest despropòsit però si que hi ha interessos polítics que els fan tirar endavant un projecte que saben, pels estudis que tenen que és un desastre pel transport públic de les illes però tenen les hipoteques polítiques d'haver estat tirant un missatge que ara amb la realitat i els estudis a la mà se'n donen compte que era erroni però que no hi poden fer res. Sempre millor cagar-la que admetre que t'has equivocat, això és la pena dels polítics que tenim, falten líders, gent capaç d'agafar el bou per le banyes i dir mos hem equivocat, el tren és una solució nefasta i hem de buscar i copiar les solucions que s'estant implementant per tot Europa. Hem de començar a escoltar els assessors que tinc, fins hi tot a casa, que hem diuen que això és destrossar el territori i malgastar els doblers, que ara són pocs, dels contribuents, uns diners que després no es podran invertir en altres llocs i a més es crearà una infraestructura que serà caríssima de mantenir.
Però cada país té els governants que es mareixi els nostres fan pena. Volem Liders JA, capaços de prendre decisíons! És demanar molt?
Tren NO, no al tren de la vergonya!
Bona feina.

Anónimo dijo...

Imagina recorre l'illa en bicicleta, sense cotxes, disfrutant el trajecte, parant a cada estació a fer un glob, on es poguem prar a disfrutar del paissatge, somiava, no? quin país...
bona feina, encara que inútil? esper que no.

Anónimo dijo...

mira que propsar un llibre de lectura?! és de riure si aquí sembla que ningú llegeix! millor un discurset amb quatre paraules boniques, un eslogan i tothom a repetir-lo com ovelletes...

Anónimo dijo...

recomanar llibre? no estam demanat massa? tindríem de fer discursets facilons, quatre paraules boniques, idees fàcils de repetir, muntar un arròs, uns quants micro i algun diaris amb complicitat, parlar amb els constructors de l'illa per oferir alguna alternativa a construir el tren i preparar uns quants sobres... Així és com potser aconseguiríem millorar el país, no creieu?
Perquè els arguments en aquesta illa no serveixen, sembla...