domingo, 27 de julio de 2008

TASCA 5. Capacitat de càrrega perquè el tren sigui viable

Bones,

aquesta tasca va dirigida a algú que sàpiga sobre viabilitat de transports públics. Es tracta de trobar algú que ens sàpiga dir quina és la capacitat de càrrega mínima perquè la línia manacor - artà sigui viable.

Buscant hem trobat unes alegacions que es va fer al pla de mobilitat de l'any 2003 (i no tan sols això, a l'any 2003 es parlava de 1.385.762.481 euros, tres vegades més de diners que els 440.000.000 euros que ens ha concedit el Govern Central).

3.- CONSIDERACIONS SOBRE EL PLA DE TRANSPORT FERRROVIARI

Considerant la població afectada per la línia de Palma-Santanyí cal dir que l’oferta no és suficient per fer-la funcionar. Amb dades de 2003, la població de Llucmajor, Campos, Santanyí i ses Salines ascendeix a 49.753 habitants, xifra insuficient i que fa inviable el projecte d’obertura d’aquesta línia. Al mateix temps, es crea una contradicció amb el rebuig del ferrocarril a Eivissa i Menorca, ja que se suposa que no existeix una demanda suficient per crear les línies de Sant Antoni – Eivissa, Aeroport – Eivissa i Santa Eulària – Eivissa mentre amb xifres semblants es decideix crear la línia del Migjorn a Mallorca.

En el cas de Palma, cal dir que a nivell polític encara es troba en fase de debat amb la ciutadania el desenllaç del soterrament de les vies del ferrocarril. No se sap si finalment es deixaran uns carrils per la circulació de cotxes o es crearà un “corredor verd” per a vianants i ciclistes. Així sol·licitem aprofitar l’espai alliberat per fer un vial per a vianants, que inclogui un carril per a bicicletes i, si s’escau, una via d’entrada d’un únic carril per a autobús (servei públic urbà i interurbà) que faria millorar l’eficiència del transport públic de la ciutat.

En quant al finançament d’aquest tipus de transport, es confia en l’aportació de l’Estat en base a la llei 30/1998 de règim especial de les Balears (REB), davant la impossibilitat d’afrontar per part de l’Administració autonòmica els 1.385.762.481 euros que costaria desenvolupar aquest programa ferroviari. Creiem que es molt arriscat confiar en uns diners que no es tenen i que depenen de negociacions que fins aleshores no han donat massa bon resultat, com és el cas del conveni de Carreteres.

Consideram que s’ha de revisar la planificació econòmica de tot el Pla, ja que aquesta planificació no s’ajusta a les possibilitats reals de finançament, amb la qual cosa es posa en dubte la viabilitat de tot el Pla de Transports.

Firmava l'any 2003

Sgt. Lluïsa Dubon i Pretus

Presidenta de la Delegació Territorial del Col·legi de Geògrafs a les Illes Balears


Actualment, la Sr Mª Lluïsa Dubon Petrus és consellera de territori del Consell Insular de Mallorca
. Avui és entrevistada a la Ultima Hora, no parla del tren.

(Aquesta és la única opinió que hem trobat sobre la màxima responsable del territori a Mallorca respecte a la viabilitat de recuperar vells traçats de tren. Ens agradaria fes pública una opinió més recent).

Instrucciones para participar en la campaña para reivindicar un transporte público eficiente e inteligente



1 comentario:

Mallorca Llevant dijo...

Hem enviat aquesta petició d'informació a la secció habilitada de contacta de la Web del Consell de Mallorca:

http://www.conselldemallorca.net/?action=questions

Si ens contesten, que tenim l'esperança que així ho facin, perquè tenim un Govern obert al diàleg i a la participació ciutadana, vos farem arribar la resposta.

La pregunta és:

Voldríem saber quina és l'opinió de la Consellera Maria Lluïsa Dubon Petrus, experta en territori i geogràfa, sobre la reabertura de la línia Manacor - Artà. Concretament voldríem saber si el nombre de passatgers serà suficient com per acceptar aquest atemptat mediambiental en el territori de la comarca de Llevant.

Buscant per la Xarxa hem trobat unes alegacios que va fer l'any 2003 sobre la línia de Santanyí. Pot ser semblant el cas de la línia d'Artà. Esperarem la seva resposta impacientmentment.

Gràcies.
Mallorca Llevant.