martes, 29 de julio de 2008

Anàlisi al pla de transports de les Illes Balears (I)

Tota execució d'obres provenen d'un pla. Hem trobat publicat el Pla director sectorial de transports de les Illes Balears. Li hem pegat una ullada. Anam comentant:

  • El pressupost del PDSTIB arriba als 82.257.895 €, als que hi ha que afegir el
    pressupost del Pla de transport ferroviari (inclòs dins el PDSTIB) que ascendeix als
    1.802.655.681 €. [Vaja, en Zapatero només ens ha donat 440.000.000 Euros, que farem amb els altres?]
  • S’afegeix al Pla de Transport Ferroviari el Soterrament de les línies de tren al seu
    pas per Inca i Manacor. [Queda clar que s'ha d'invertir en soterrament a Inca i Manacor, i que el primer pas per a arribar a Artà és soterrar a Manacor, perquè, no començarem per Artà, no? seria com començar la taula per les teulades. PROBLEMA 1. A Manacor Governa el PP, farà el PP tot el possible per impedir que el Govern actual assoleixi un objectiu?]
  • Es recull la implantació dels nous serveis llançadora de Sant Joan, d’Ariany/Maria
    de la Salut i la Comarca del Llevant [QUÈ VOL DIR EXACTAMENT SERVEIS LLANÇADORA, MINIBUSOS FINS A MANACOR, O UNA VIA DE TREN FINS A MANACOR, EUFEMISME ESTRANY 1]
Document marc. Marc normatiu

  • Analitzar les necessitats de mobilitat de la població [ON ÉS AQUEST ESTUDI]
  • El temps màxim d'un punt d'un poble fins al punt de la xarxa de transports ha de ser de 15 minuts. [EVIDENTMENT, DE CALA MILLOR A SON SERVERA HI HA MÉS CAMINANT, QUÈ HI POSARAN PER ARRIBAR D'HORA AL TREN?]
  • Analitzar la rentabilitat de les actuacions previstes amb criteris medioambientals, socials i econòmics [EVIDENTMENT A AIXÒ NO HO HAN FET PER LA LÍNIA MANACOR A ARTÀ, I SI HO HAN FET POSARÍEM LA MÀ AL FOC QUE TOT, TOT, HA SORTIT NEGATIU, I SI NO QUE ENS DEMOSTRIN EL CONTRARI]
  • Ha de respectar el reial decret 927/1988 sobre planificació dels recursos hidràulics [PUNT IMPORTANT PERQUÈ LA LÍNIA DE TREN ATRAVESSA EL TRASVÀS D'AIGÜES SUBTERRÀNEES DE LES SERRES DE LLEVANT A LES MARINES DE LLEVANT]
  • Respectar moltes lleis de conservació de la natura i la biodiversitat i vida silvestre [IDO LA LÍNIA MANACOR ARTÀ TRAVESSA EXPLOTACIONS AGRÍCOLES DE RAMAT QUE CONSERVA LA BIODIVERSITAT DE LA ZONA]
  • Respectar la conservació d'àrees naturals d'especial interés [IDO LA LÍNIA DE MANACOR A ARTÀ ATRAVESSA L'ANEI DE LES MUNTANYES DE SON SERVERA, ON MONEO HI TÉ CASA. AQUESTA LLEI DE PROTECCIÓ VA SER INSTAURADA POSTERIORMENT AL TANCAMENT DE LA VIA DEL TREN]
  • Garantir l'accés al màxim nombre de persones. Augmenar la cobertura espacial de la xarxa [SI ES GASTEN TOTS ELS DINERS AMB EL TREN EN 5 ESTACIONS DEIXARAN AL MARGE MÉS DE 15 NUCLIS DE POBLACIÓ. JA EM VIST QUE ELS 440 MILIONS D'EN ZAPATERO NO SÓN SUFICIENTS, SEGONS AQUEST MATEIX PLA]
  • Una xarxa de transport col.lectiu ramificada adaptada a la jerarquia dels assentaments urbans segons la peculariatat de cada illa [IDEM PUNT ANTERIOR]
  • Adquirir les tecnologies que permetin millorar la competitivitat del sector [CANVIAR UN TREN DE GASOIL PER UN TREN ELÈCTRIC NO ÉS SUFICIENT. CALDRIA PEGAR UNA ESTUDIADA AL CONCEPTE "TRANSPORT INTEL.LIGENT"]
  • Estudiar la possiblitat d'implantació del CARPOOLING [AIXÒ ÉS UN PLA. AMB AIXÒ I COMBINAT AMB LES TIC, S'ACABARIEN TOTS ELS NOSTRES PROBLEMES EN ZONES RURALS AMB POBLACIÓ DISPERSA]
Aquest marc normatiu ens dóna la raó. Si es vol ser socialment i econòmicament just el tren no és la solució. Hi ha millors solucions en un territori com el nostre de baixa població i dispersa: una bona xarxa d'autobusos adaptats a la demanda i apostaríem també, si fos necessari per el "CARPOOLING" que proposen en el pla. Gràcies pla per donar-nos la raó. Tant de bo que els polítics, que fa un any que són al poder, s'ho tornin a llegir, si és que no s'ho han llegit encara i rectifiquin en les seves prioritats en inversions.

Demà seguirem analitzant els altres documents.

Instrucciones para participar en la campaña para reivindicar un transporte público eficiente e inteligente

1 comentario:

Anónimo dijo...

Me gustaría saber cuanta gente de la que pide el tren se ha leido este plan, las alegaciones y lo que significa, seguramente ni el gobierno! que fuerte!estan arruinando lo poco bonito que nos queda de Mallorca y algunos ecologistas aún lo defienden, no lo puede creer! gracias por todo este trabajo y adelante!!