miércoles, 17 de septiembre de 2008

Tramvia de Palma a l'Aeroport

Reconeixem que desconeixem l'eficiència i la conveniència del tranvia de Palma a l'Aeroport, per això, en aquest cas tot el que podem dir és pura opinió (a diferència del que deim del tren a llevant que són fets contrastables).

Només podem posar aquesta evidència basada en la hipòtesis de les durades dels viatges, que no hi feim massa enfora:
Tren Cala Ratjada - Manacor (esperam que els nostres polítics tenguin la decència de presentar-nos el projecte fins a Cala Ratjada i no deixar-lo a mitges a Artà) = 45 minuts
Canvi tren a Manacor = 5 minuts
Tren Manacor - Palma = 70 minuts
Canvi de tren Palma = 5 minuts
Tramvia Palma - Aeroport (passant per la platja de Palma i sense valles de seguretat) = 50 minuts

TOTAL Trajecte Cala Ratjada Artà si tot va bé = 175 minuts: GAIREBÉ TRES HORES

Ens sobta la quantitat de gent que hi ha en contra en els comentaris del diario de Mallorca. Si allà que hi ha més densitat que aquí hi ha tanta gent en contra, per què aquí tan poca gent expressa la seva opinió, ni que sigui de forma anònima com nosaltres (cosa que hi ha molta gent anònima que li fa una rabiada i ens insulta com podeu llegir en els 15 comentaris de l'apunt anterior)?

Alguna resposta, erudits a favor del tren i tramvies?

En referència a això hem descobert un bloc que es va crear ja fa mesos intentant explicar el projecte i els models de trens lleugers.

4 comentarios:

Anónimo dijo...

Un tramvia?
I per què no un telefèric, diuen que és més barato construir-lo.
Però potser no interessa perquè trauria privacitat a les finestres dels edificis per on passàs

Anónimo dijo...

Ei, el senyor Antich l'any 2007 va publicar al seu bloc que el tren arribaria fins a Cala Ratjada en aquesta legislatura. Com que de moment encara creim que és un president de paraula (esperam no haver de canviar d'opinió) esperam que publiqui el projecte del tren de Llevant amb la proposta completa per arribar fins a Cala Ratjada:

http://xiscoantich.blogspot.com/2007/04/ferrocarril-bus-i-tramvia.html

Francesc Antich

dijous, 19 / abril / 2007
Ferrocarril, bus i tramvia.
El transport públic ha de ser un vertader instrument per la qualitat de vida, una aposta decidida per la cohesió territorial i social. Aquesta legislatura és la de les autopistes i, els socialistes, volem que la pròxima sigui la del transport públic. Una legislatura en la que hem de engegar un ambiciós pla que ens ha de permetre posar en marxa 206 nous quilòmetres de vies: 154 km de tren ( amb línies fins Alcudia, Artà, Cala Rajada, i Santanyi ) i 52 Km de tramvia en les badies de Palma ( Llucmajor, Aeroport, Palma, Santa Ponça ), Can Picafort, Alcudia i Pollença. La inversió en tren ha de ser complementada per una bona xarxa de bus, amb estacions i serveis que facilitin el bon funcionament del conjunt i ofereixin qualitat als usuaris.
El transport públic és més net, causa menys danys al medi ambient; és el més social, tothom ho pot emprar; i és el més segur, té menys accidents.
Enviat per Francesc Antich a 21:24

Anónimo dijo...

I a Zaragoza, per que també estan en contra del Tramvia?
http://www.heraldo.es/index.php/mod.noticias/mem.detalle/idnoticia.19023

Anónimo dijo...

Alucin de com s'està gestionant el tema del transport públic a Mallorca, sembla el joc dels despropòsits, i dels disberats. Lo d'aquest tramvia, lo del tren. Una pena perquè al final som tots nosaltres que hi perdem, i el pitjor és que amb els anys han aconseguit manipular la gent fins a fanatitzar-la com es veu en alguns dels post a favor del tren que s'escriuen en aquesst blog. Una pena de país però cada país té el que es mareix i el que la gent és capaç de reclamar.