lunes, 15 de septiembre de 2008

Senyors polítics, respecte! Presentau un projecte sencer i no a mitges

Vist el problema amb Alcúdia per on passar la via de tren, I vist la contraplataforma Alternativa Cero.
Sospitam que la propera passa del Govern serà obrir el front Manacor - Artà.

Senyors polítics vos demanam que no vos atreviu a presentar un projecte on no hi hagi plantejats tots els problemes d'aquesta via. No val no posar totes les cartes damunt la taula. No val no donar solucions als problemes que hi ha.

Com que ara hi ha polèmica servida a la part d'Alcúdia, els polítics miraran de "fer via" (fem via) i mai millor dit a Llevant.

Recordam que a Llevant hi ha oberts els següents Problemes:

  • Ubicació segona estació de Manacor (el pla ho posa, però ningú en parla).
  • Treure el tren de Manacor cap a Sant Llorenç (no hi ha cap projecte damunt la taula. No seria lògic començar a parlar d'aquesta via sense aquest projecte consensuat, perquè és amagar el cap davall la terra).
  • Perllongació Artà - Cala Ratjada (ningú en parla, no té sentit fer la via si no s'arriba a Cala Ratjada perquè no és viable. Això comporta expropiacions).
  • Ubicació estacions Capdepera i Cala Ratjada (ningú no en parla, pel tema especulatiu que hi haurà darrera).

Senyors polítics si llegiu aquestes línies l'únic que vos demanam és que quan presenteu el projecte de Llevant hi sigui tot, i no només la part fàcil per on passa ja la via de tren.

15 comentarios:

Anónimo dijo...

Ha, ha, ha...sa diarrea mental que vos acompanya és d'un tremendo que fa por...lo d'es plantejament de s'enquesta, sa manera tan infantil i innocent amb que manipulau es plantejament és, és...de tebeo. Ni el Mundo s'atreviria a tant. En serio, com a blog humorístic vos haurien de donar un premi...ara, com a manipuladors, com a web seriós, feis moooooooolta pena...
"Que vos estimau més, un transport penós de merda, antic, que no funciona, que ho destrossarà tot, que mata a gent pel camí, que te robarà sa dona, i ses terres i te xaparà sa finca...o t'estimes més un transport eficient i intel.ligent com es que defensam noltros?" Hua, hua, hua...Pareixeu els antiparc mentiders que deien que mos entrarien a n'es corral per robar-mos es ous o que no podriem circular de nit amb sos llums encesos...i, si m'apurau, lo que deien dels rojos els feixistes en temps de la guerra civil. Sou uns manipuladors baratos. Però insistiu, per favor, que si hi pens tornaré a passar per aquí per riure una estona.

Josep Arias dijo...

Feis caure la cara de vergonya... VERGONYA... som un ESTUDIANT de la UIB de vint anys, VINT, de Son Servera i, per començar, no tenc carnet de cotxe. Com podreu endevinar, jo no em puc permetre el luxe de gastar quinze euros en anar i tornar de Palma amb cotxe.

En una societat moderna, la construcció d'infraestructures ferroviàries és benvinguda i celebrada per la població que se'n beneficia, però aquí a Mallorca, veig que no, la por dels cacics locals a l'expropiació o de les companyies d'autocars -llegeixi's AUMASA- a perdre el monopoli, van molt per davant de l'interès general.

El més curiós de tot plegat és que, aquests anti-tren, que al·leguen més destrucció del territori, no varen dir ni mu quan el fugitiu Matas i na Munar varen fer quilòmetres i quilòmetres d'autopistes, devora les quals, un traçat ferroviari queda ben enfora de l'impacte que provoca una autopista. O sia que menys hipocresia.

Perquè crec en el progrés d'Alcúdia i del Llevant, vull que hi arribi el tren, millor si és nou i electrificat.

Mallorca Llevant dijo...

Quan na munar i en matas feien autopistes noltros encara estàvem a favor del tren i anàvem a les marxes per a reivindicar el tren de llevant.

Però un dia vam obrir els ulls i ens vam adonar que la reivindicació del tren de llevant era absurda, no tenia sentit, perquè no era justa, perquè no solventava els problemes de mobilitat. Si vols saber qui som, basta miris de les 2.000 persones que havia anat a la marxa qui faltava el darrer any. Aquests que faltaven som noltros.

Tu que dius que ets de son servera, el tren a tu te soluciona el problema d'anar a la uib. si, tot i que tardis 2 hores. Però el teu company de sa costa des pins, o de cala millor o de cala murada, necessitarà un cotxe per a arribar a l'estació de son servera, perquè a ell o a ella, el tren no li solventarà el problema que si te solventa a tu. Això socialment no és just.

I si, ara podem tornar a defensar el tren però amb arguments de dreta:

. manipulació
. corrupció
. comisions
. amiguisme
. destrucció del territori
. especulació urbanística
. transport socialment injust perquè només solventa els problemes de la part de població que viu a prop de les estacions de tren i no la de tot el municipi.

Ho podem dir més fort però no més clar:
. El tren no és la solució perquè no evita prescindir del cotxe a la gent que viu enfora de l'estació.
. La solució és una xarxa de minibusos que connecti a més dels 20 nuclis de població de la comarca de Llevant, entre ells i l'estació de Manacor.

Ho tenim clar. Manipulació? Diga-li com vulguis. El nostre objectiu és convèncer amb arguments contundents.

És evident que ho són, perquè si no ho fossin no t'haguessis molestat en dir-nos manipuladors.

De l'únic que ens empenedim és de no haver-nos adonat abans que en un territori on la població és poc densa i dispersa el tren no és la solució. La solució a la mobilitat no és el cotxe tampoc, la solució és una xarxa de minibusos intel.ligents, que puguin saber on hi ha la demanda de desplaçaments. I això avui en dia és possible.

Anónimo dijo...

Molt bé Josep. I enhorabona per donar la cara, no com aquests embaucadorets que passen pena perquè els a toquin sa finca d'es papas...Au, venga, donau sa cara i sabrem ses vostres raons per dir tantes tonteries... No als que s'amaguen i llancen mentides i acusacions de corrupció, amiguisme...sense tenir ni una puta prova. Que improvisen teories absurdes que no recolza ningú amb dos dits de front. Això que defensau, aquests autobusos tan intel·ligents que van a cercar a tothom a ca seva, fa més d'un segle que existeixen: se diuen Taxis i pagar-los costa un ronyó i més si són elèctrics. Heu inventat la pólvora! Mem si ho enteneu: només deis dois! A cagar a la via!

Anónimo dijo...

SI l'expropiació AUMASA!
SI a estudis comparatius de sistemes de transport públics per territoris poc densos i dispersos com llevant
SI a estudis d'impacte medioambiental
SI a estudis de transició entre el territori i les noves infraestructures.
SI la millor transport públic per les illes!
SI a la educació i cultura, a la informació i a la capacitat crítica!
SI a la rebeldia per millorar la societat i la seva gent!
SI a la discrepància!
NO al fanatisme i als insults!
SI a l'opinió argumentada!
SI A UN TRANSPORT PÚBLIC EFICAÇ, FLEXIBLE, ECONÒMIC, SOSTENIBLE.
PERQUÈ EL GOVERN NEGA ALS SEUS TÈCNICS FER ESTUDIS COMPARATIUS DE DIFERENTES ALTERNATIVES DE TRANSPORT PÚBLIC A LLEVANT?
PERQUÈ EL GOVERN NO TÉ CAP ESTUDI D'IMPACTE MEDIAMBIENTAL FET?
ALGÚ D'AQUESTS "INFORMATS" EM POT DIR ALGUN LLOC A EUROPA QUE S'ESTIGUI CONSTRUINT UN TREN EN UN TERRITORI SEMBLANT AL NOSTRE?
PERQUÈ ES VOL COMENÇAR PER LA LÍNEA DE LLEVANT QUAN EL PROPI PLA DIRECTOR DIU QUE ES LA MENYS NECESSARIA, LA MES DEFICITARIA, LA MES INSOSTENIBLE?
Si als arguments, si al diàleg, però és necesasari l'insult?
Jutgem la gent pels seus arguments no pel seu llinatge.
TREN NO

Anónimo dijo...

Vos fa vergonya dir qui sou perquè fa vergonya lo que deis. Sí a donar la cara! Sí a demostrar les acusacions amb proves! Sí al que diuen tècnics de tot el món! No a les tonteries de tres tarats que no volen es tren per dins sa finca d'es papas! L'ignorància que demostrau és taaaaaaaaaaaaan supina que fa cagar! I no vos dic ignorants amb ànim d'insultar si no que és una descripció científica del que sou. Sou uns ignorants que defensau els taxis i no ho sabeu. Vos heu de dir Plataforma en Defensa del Redescobriment del Taxi...que n'és d'agoserada s'ignorància...

Anónimo dijo...

D'on treus el tema dels taxis?
Et recomani et llegeixi els blog, el plà de mobilitat, que parlis amb la conselleria, que fagis les mateixes preguntes que els hi hem fet nosaltres i després si encara et queden ganes de defensar el tren ho fagis amb respecte, cosa que pel que veig no en tens gaire.
Suposo que deus tenir algun solar prop d'alguna estació, oi...
A veure si comencem a pensar amb la gent per exigir un trasnport públic adaptat a les seves necessitats.

Joan P. dijo...

ànims!!!!! l'insult és l'únic argument de la ignorància. felicitats pel blog i per intentar posar en dubte el que ens han intentat vendre com una evidència.

Anónimo dijo...

Ánims! Venga, que segur que amb aquest blog demostrareu que la terra és plana! Va, que teniu a tota la comunitat científica al darrera, ansiosos per veure quines noves idees revolucionàries traureu d'aquests caps privilegiats que han invertit tants i tants anys estudiant planificació d'infraestructures i mobilitat a les millors universitats del món. Però si teniu una manera de parlar, un taranna, una manera de presentar les coses...tan, tan, il·lustrada. Aquell que vos diu ignorants i tarats no li faceu cas, clar que sí, ho estau aconseguint, heu embaucat a dues o tres persones que creuen que teniu dos dits de seny i que sabeu de què parlau. Fantàstic! Per ventura són taxistes. Ha, ha, ha....Sí, tenc un solar que te cagues davora s'estació. Ton pare, en canvi, el té ben enmig de sa via. Ha ,ha, ha...Venga, amics, que sou molt divertits. Anau publicant estudis a mitges i fent veure que feis enquestes ben plantejades, que jo disfrut de veure fins on sou capaços de mentir. Visca els Taxis! (ja em teniu mig convençut) Amb ses pensions que cobren els vellets de Mallorca podran cavalcar tot l'any amb taxi, sí!!! El tren en canvi, és caríssim i l'estan treient de tot el món, quasi no queden vies enlloc.
Ah, i sí, mantindré el respecte a partir d'ara, perquè clar, una gent que diu que fa una plataforma i no dona la cara, que acusa a persones de ser corruptes, d'amiguisme, de cobrar comissions...sense aportar ni una sola prova, aquests que fan tot això se mereixen tot el meu respecte, clar que sí. Tarats.

Anónimo dijo...

Mentre Madrid posa en servei un nou esquema de rodalies, a
Barcelona encara estem esperant el pla de rodalies promès el
2005 per la Ministra Magdalena Álvarez
• Dilluns, 15 de setembre, Madrid va posar en servei un nou esquema de servei a
Rodalies aprofitant el nou túnel que travessa la ciutat de sud a nord, entre Atocha i
Chamartín.
• A Madrid s’ha iniciat la quadruplicació de línies, per fer possible els serveis
semidirectes, i incorporaran al parc de trens un nou tren Civia cada setmana.
• Mentrestant, a Barcelona encara esperen el Pla de rodalies que la Ministra Magadalena
Álvarez va prometre el 2005.
A Madrid estan d’enhorabona. Sense fer soroll i sense protestes, han construït de forma bastant ràpida un
nou túnel que travessa la ciutat, de sud a nord, que comunica Atocha amb Chamartín passant per l’oest de la
Castellana. Encara que el túnel ja funciona, no serà fins l’any que ve quan s’obri la nova estació de Sol.
L’entrada en servei d’aquest segon túnel de rodalies ha fet possible una reorganització dels serveis, fent-los
més freqüents, més potents i de més qualitat. En el plànol es veu l’esquema bàsic d’organització dels serveis
de rodalies de Madrid.
Aquest nou túnel ferroviari ha permès convertir en passants les línies C-3 (Aranjuez) i C-4 (Parla-Colmenar
Viejo /San Sebastián de los Reyes). A més d’ampliar l’àmbit del servei, la principal aportació és que s’evita el
transbordament a Atocha beneficiant, segons Renfe, a 1.328.000 ciutadans dels entorns urbans propers a les
estacions.
La nova configuració del servei també aporta la novetat d’una millora generalitzada de les freqüències de
pas, ja que hi ha molta més capacitat ferroviària en el centre de Madrid, i l’augment de servei en les franges
horàries de semipunta. Les hores valls deixen d’existir en dies feiner excepte per unes molt escasses hores i
pel servei de dies festius.
A més, Renfe ha anunciat la incorporació de forma progressiva d’un nou sistema d’informació del pas de trens
i, el que és més important, la incorporació al parc de trens de Madrid d’un nou tren Civia cada setmana.
Els viatgers situats en l’eix del servei de la línia C-3 provinents d’Aranjuez, Ciempozuelos, Valdemoro, Pinto,
Getafe i Parla, tindran una millora del temps de viatge d’uns 10 minuts, la qual cosa els suposarà escurçar
el temps de recorregut entre un 20 i 30%.
Pel que fa a la freqüència, la línia més important de Madrid continua sent la C-5, Móstoles-Madrid amb un
tren cada 3 minuts entre 6h 15’ i 9 del matí.
Amb aquest nou esquema, Madrid passarà a tenir un dels serveis de trens de rodalies més moderns
d’Europa. A més, es troben en curs quadruplicacions de via en alguns trams per fer possible la
coexistència de trens amb el format de metro amb els semidirectes que permetran situar trens en 20’ de
viatge entre la segona corona de Madrid i la capital, en termes similars al que va proposar la PTP amb el
Pla Tren 2014.
Les importants millores del servei de Renfe rodalies a Madrid ens recorden que quan va començar el nyap de
les obres de l’entrada de l’AVE a Barcelona l’any 2005, la Ministra Magdalena Álvarez va anunciar un pla
de rodalies per Barcelona que tres anys després encara estem esperant. L’anormal retard en la
presentació del pla de Barcelona ve a confirmar la impressió, que molts van tenir ara fa tres anys, de què
l’anunci de la ministra es tractava en realitat d’una cortina de fum per tapar el desastre de les obres de l’AVE.
Malauradament, la comparació entre Madrid i Barcelona ve a confirmar els pitjors pronòstics que alguns
van fer l’any 2008.
• Mentre a Madrid les obres de l’AVE no han tingut cap interacció en el servei del dia a dia, aquí a
Barcelona van causar el pitjor desgavell ferroviari que mai s’ha conegut a Europa.
• Mentre a Madrid, els temps de viatge s’escurcen, a la línia C-2 de rodalies de Barcelona el temps
s’ha incrementat en 10/15’ degut a què continuen les precaucions a l’entrada sud.
• Mentre a Madrid estan quadruplicant corredors d’entrada, per fer possible els servei semidirectes
que tenen totes les ciutats europees, aquí s’està lliurant l’espai reservat per a la quadruplicació a
la línia d’alta velocitat, com va passar a l’entrada sud de Barcelona i com està passant de nou a
l’entrada nord, o es fan soterraments sense preveure quatre vies.
Des de la PTP, fem una crida als partits polítics i al Govern de Catalunya perquè exigeixi al Ministeri de
Foment la presentació immediata del promès Pla de Rodalies per a Barcelona. També demanem que la
programació ferroviària d’aquest país recuperi el servei semidirectes per evitar que els que viuen a la
segona corona de Barcelona, hagin d’agafar el cotxe quan pretenen venir ràpid a la ciutat, perquè cada cop
més el servei de rodalies s’assembla més al del metro. Però el metro té un radi d’acció, més enllà del qual, el
servei no resulta d’utilitat degut a la seva baixa velocitat comparativa amb la de rodalies.

Anónimo dijo...

¿Y si volvemos al tren?
España ha menospreciado el transporte ferroviario en contra de la tendencia europea - Ahora, el precio del petróleo y el CO2 aconsejan recuperar un medio más limpio y barato - ¿Es demasiado tarde?
SANTIAGO CARCAR 28/07/2008 EL PAIS

España no tiene petróleo, pero lo disimula bien. Funciona como si los carburantes no fueran un bien escaso y como si los precios del petróleo no se hubieran duplicado en el último año. Y funciona como si las carreteras y las autovías fueran la única forma de trasladar personas o mercancías de un punto a otro del país. Como si no se hubiera inventado el ferrocarril, como si la inversión en infraestructuras sólo luciera, social y políticamente, en forma de cintas de asfalto.
La falta de previsión hace de España el octavo importador mundial de crudo
En 1970, el 11% de las mercancías viajaba en vagones; en 2004, el 2,6%
Los andenes ya no llegan hasta los puertos ni a las zonas industriales
Las locomotoras españolas son más lentas que las europeas
Aparentemente, el Gobierno ha caído en la cuenta. El presidente del Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero, en el discurso pronunciado en junio ante el Consejo Económico y Social (CES), adelantó su propósito de remediar la situación. "En el sector del transporte", dijo Rodríguez Zapatero, "impulsaremos el transporte de mercancías por ferrocarril y, con este propósito, antes de tres meses regularemos la separación de la actividad de mercancías de Renfe Operadora, creando una sociedad independiente y liberalizando la prestación de servicios auxiliares al transporte ferroviario". El anuncio ha provocado reacciones airadas. El sindicato CC OO, por ejemplo, se opone a la separación jurídica del área de mercancías en Renfe y la considera un paso más en el desmantelamiento de la empresa pública. Pero ese es otro debate.
Lógicamente, simular que se tiene lo que realmente no se tiene, petróleo en este caso, tiene su precio. La factura petrolera, que este año, si el petróleo se mantiene en precios de 140 dólares el barril, puede rondar los 47.000 millones de euros, en torno al 4% de la riqueza producida en un año, crece a tal ritmo que empieza a parecer insostenible. De hecho, el transporte será, previsiblemente, uno de los sectores en los que se centrarán los nuevos planes de ahorro y eficiencia energética que el Ministerio de Industria quiere anunciar mañana.
Porque lo planeado hasta ahora (Plan de Ahorro y Eficiencia Energética 2007-2012) no es suficiente. Las importaciones de petróleo, unos 400 millones de barriles al año, convierten a España en el octavo importador mundial de crudo. Un dudoso puesto de honor en la clasificación de los menos previsores. Y los objetivos de ahorro, cuando la factura se ha encarecido en los últimos meses en 16.000 millones de euros, deben ser más ambiciosos.
Claro que ahorrar no es fácil. El 70% de las importaciones de petróleo se destina al transporte. Y de forma destacada al transporte de mercancías. Hasta tal punto, que el sector del transporte es el que más energía final consume en España, por delante de la industria. Según los expertos y el propio Instituto de Diversificación y Ahorro Energético (IDAE) este hecho supone una anomalía en el conjunto de la UE. Y es especialmente relevante porque el transporte origina más de un tercio aproximadamente de las emisiones de gases de efecto invernadero (GEI), que además crecen de forma exponencial.
Aunque no es un fenómeno sólo de España, la cuestión del crecimiento del transporte, y de cómo se afronta, sí se nota más al sur de los Pirineos. Según un estudio de la Universidad alemana de Karlsruhe (año 2004), el volumen del transporte en Europa se ha más que duplicado desde el año 1970. Con un precio muy elevado. De acuerdo con el citado estudio, que valoraba la situación en una UE de 15 países, más Suiza y Noruega, el coste total que el conjunto de los modos de transporte suponían para los 17 países considerados era de una media del 7,3% del producto interior bruto (PIB). En el caso de España, el coste se disparaba en un 30% respecto de la media y rondaba el 10% (9,56% del PIB).
Las causas de tal peculiaridad española también se enumeraban en el estudio: una mezcla del mayor peso en el país del transporte por carretera frente al ferrocarril, junto a condiciones geográficas y de modelo poblacional con un gran núcleo centralizado en Madrid. Los menores costes, siempre de acuerdo con el estudio de la universidad alemana, se daban en Suiza, Alemania, Francia, Inglaterra y Holanda, países donde el peso del ferrocarril es mayor.
El estudio alemán ponía ya entonces el dedo en una llaga que no ha hecho sino agravarse en España en los últimos años por el olvido del ferrocarril frente a otros modos de transporte y, en especial, frente a la carretera. Algunos datos ilustran ese olvido. En 1970, el ferrocarril tenía una cuota de mercado en el transporte de mercancías del 11,8% frente al 59% de la carretera. En 2004, las cifras habían cambiado. El ferrocarril había perdido cuota, hasta el 2,6%, mientras la carretera había aumentado la suya hasta el 86,1%. En 2002, sólo Grecia superaba a España en la escasa utilización del ferrocarril como medio de transporte de mercancías.
La pérdida progresiva del mercado del tren frente a la carretera, que ahora se intenta paliar, se explica por un conjunto de circunstancias. Entre ellas, la focalización de las inversiones hacia la alta velocidad y el dinamismo del sector del transporte por carretera, que en los últimos años se ha revelado eficiente, flexible y con precios bajos. Aunque las bases del boom del transporte por carretera hayan sido también la competencia feroz y la subcontratación brutal. Según las estadísticas del Ministerio de Fomento, por las carreteras circulan 5,1 millones de camiones y furgonetas y 61.000 autobuses. De ellos, 573.000 -los únicos que precisan licencia- están habilitados para transportar mercancías por encima de 3,5 toneladas.
Si a los precios atractivos del transporte por camión se une, además, un acceso deficiente del ferrocarril a los puertos -en un país en el que más del 50% de las importaciones llegan por vía marítima- y a las instalaciones industriales, se comprende la agonía del ferrocarril. Puertos fundamentales (los más importantes son Barcelona, Valencia y Algeciras) que en algún momento de la historia tenían vías de ferrocarril hasta los muelles son hoy puro asfalto. Una cuestión difícil de solucionar.
España tiene, además, problemas añadidos. Los trenes de mercancías en Europa -sin llegar a las dimensiones de los de Estados Unidos- son pesados (de 1.000 a 2.000 toneladas), largos (hasta más de 700 metros), lentos (18 kilómetros-hora de media) e impuntuales. En España, con cuotas de mercado ínfimas, los trenes se enfrentan al problema de dimensiones de andenes y apartaderos (cortos) y a velocidades ínfimas, de en torno a 12 kilómetros por hora de media. La pesadilla de cualquier encargado de logística.
Es cierto que se intenta poner remedio y que el futuro pasa por la mejora del transporte ferroviario. Pero queda mucho por hacer. El Plan Estratégico de Infraestructuras (PEIT) 2005-2020 apuesta por el ferrocarril. De los 241.400 millones de euros de inversión prevista, el 50% aproximadamente se destina al desarrollo del ferrocarril y "sólo" el 27% a la carretera. Aunque dentro del plan hay un cambio importante. Si hasta 2004 la inversión ferroviaria estaba centrada en la alta velocidad, ahora se tiene en cuenta también el transporte de mercancías.
La red ferroviaria española cuenta con 13.700 kilómetros de vías, de los cuales, unos 1.600 kilómetros son de altas prestaciones. Ahora se trata de aprovechar más las vías convencionales para transportar mercancías y abrir también la posibilidad de usar las líneas de altas prestaciones para trasladar productos de un punto a otro.
"El ferrocarril ha demostrado su gran capacidad para transferir viajeros y mercancías de un modo de transporte a otro", asegura el gerente de Medio Ambiente de Renfe, Santos Núñez. El ejemplo es la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona, que registra una alta ocupación y ha "robado" clientes al puente aéreo. "La línea", asegura Núñez, "ahorrará al año unas emisiones de gases de efecto invernadero de 200.000 toneladas". El equivalente a las emisiones de una ciudad como Zaragoza.
El secretario de la Federación de Transportes de UGT, Miguel Ángel Cillero, también ha mostrado públicamente la apuesta del sindicato por el ferrocarril. "En la red convencional van quedando surcos vacíos por la alta velocidad que se pueden aprovechar con un buen mantenimiento", señaló en un acto celebrado en Andalucía hace unos meses. Se trata, dijo, de potenciar el transporte de mercancías por tren, lo que también "puede servir para reducir el impacto medioambiental del sector productivo que tiene el mayor consumo energético y emite más gases de efecto invernadero en el país".
Y es que el ferrocarril, en un momento de carestía del petróleo y de preocupación por el medio ambiente, es un modo de transporte comparativamente limpio. El sector ferroviario es menos contaminante porq ue utiliza para su funcionamiento un 72% electricidad y sólo el 28% de diésel. El 90% de la energía que consume la destina a la tracción de los trenes y está en condiciones de hacer esfuerzos adicionales. Por ejemplo, Renfe, que consume al año dos teravatios-hora de electricidad y alrededor de 100 millones de litros de gasóleo, se ha comprometido a reducir el consumo energético en un 9,1% para el año 2009. El objetivo es el mismo que el Plan de Ahorro y Eficiencia en vigor establece para el conjunto del sector del transporte, pero tres años antes.
Como, según se supone, se avecinan tiempos mejores para el transporte de mercancías por ferrocarril, Renfe parece decidida a prepararse. La compañía ha invertido 237 millones de euros en 100 nuevas locomotoras eléctricas que permitirán dar un salto cualitativo muy importante en fiabilidad y capacidad de tracción. Las primeras unidades estarán listas después del verano. Paralelamente, continúa el proceso de transformación de las 28 últimas locomotoras diésel de un total de 91 que permitirá aumentar sus prestaciones. En cuanto a recursos de carga, Renfe ha decidido aumentar la inversión en nuevos vagones hasta alcanzar 72 millones de euros. A los 288 que ya se encuentran en proceso de fabricación (100 porta-automóviles, 78 tolvas, 60 vagones cisterna y 50 vagones plataforma) se sumarán aproximadamente otros 200 vagones cuyas características está terminando de configurar la compañía.
Industria, como coordinador de la media docena de ministerios que deben proponer medidas de ahorro efectivas, no lo tiene fácil. Para lograr ahorros significativos en el sector del transporte se precisan medidas regulatorias, medidas de gestión y mejora de las infraestructuras. Un reto.

Anónimo dijo...

lLIBRE BLANC POLÍTICA TRANSPORTS EUROPEA

http://www.elpais.com/elpaismedia/diario/media/200807/28/sociedad/20080728elpepisoc_1_Pes_PDF.pdf

LES XIFRES DEL TRANSPORT A EUROPA
http://www.elpais.com/elpaismedia/diario/media/200807/28/sociedad/20080728elpepisoc_2_Pes_PDF.pdf

mallorca llevant dijo...

Si anònim el google el sabem fer servir tots...
MAI hem dit el el tren no sigui una de les millors possibilitats de transport públic i hem defensat sense paliatius la línea Palma-Manacor que uneix els dos nuclis de població més important de les illes, i és una pena que acabi sent un "carrilet" en comptes d'un tren de veritat, mutiplicant la seva velocitat, podent augmentar la seva frecuencia i poden donar un millor servei públic a la població.
EL que també diem és que la continuació de la línea de llevant és una abarració perquè el tren no és vàlid en territoris poc densos i dispersos que no permet deixar el cotxe a casa i perquè el 80% de moviments de la població són de curtes distàncies entre una xarxa de punts complexa que un tren fet per anar de A-B no pot resoldre. En grans nuclis urbans com Barcelona i Madrid té tot el sentit per densitat i per la direccionalitat dels desplaçaments. En les grans distàncies (distàncies Europees no per exemple les americanes) també tésentit al poder competir amb l'avió. Pel trasnport de mercaderies en grans distàncies té tot el sentit i es tindria de potenciar enormement, però a llevant no és compleix cap de les condicions, estaria bé que et llegissis els articles que has fet copy paste! EN territoris com el nostre s'han de buscar trasnports flexibles, adaptats a les necessitats de la població, que siguin capaços de quasi portar-nnos porta a porta, aprofitant les infraestructures actuals, permetent la seva millora, que no trenqui el territori, suposo que coeixeràs el primer tren a la península de Barcelona a Mataró, una barrera que mata més de 20 persones l'any i que trenca tota la costa i que ara es col.locara sota l'autopista per acomular en un mateix lloc aquelles infraestructures que parteixen i segreguen el territori. LLegeix-te plà directos sis plau i després tindues la decència d'atravir-te a defensar-lo. Saps que la línea de llevant és la que el propi plà diu menys necessaria i més deficitaria, tu saps el que costa passejar un tren buit tu saps el que gasta!!! tu saps que no hi ha cap estudi comparatiu de transports i que quan desde dins de la pròpia conselleria els tècnics han demant fer-los per lesevidències que tothom sap s'ha negat per raons polítiques! Saps que no hi ha cap estudi de continuitat sobre el territori? (saaps del que et parlo?) saps que el projecte s'està fent des de Madrid amb un coneixement nul del territori i que quan arriben els planos a la conselleria es posen les mans al cap del que estan fent i de la ignorància sobre on estan projectant!
Sabem que es porta molts anys posant el cap el binomi Autopista contra Tren, es fàcil de vendre. Nosaltres diem NO A CAP AUTOPISTA A LLEVANT I NO AL TREN, VOLEM UN TRASNPORT PÚBLIC PER TOTS, SOSTENIBLE I EFICAÇ.
Sinó passarà com amb el tram fins a Manacor acabarem amb una fastigosa autopista que desgraciat tot el cami a Palma que abans era preciós i un tren al costat.
Salvem LLevant iSlavem el futur del transport públic a Mallorca.
Convertim les vies de tren amb vies verdes!!! això si que farà revoltar els que tenen terres a prop veure com el tots podem conèixer la nostre terra i disfrutar-la a peu, bicicleta, cavall,...
Salutacions i una mica més d'esperit critic i exigent per favor, i ja no et dic respecte perquè ja ho hem vist...!

Anónimo dijo...

Pero si todos los miembros de la Plataforma a favor del tren que trabajan en Palma van en coche! Hay mucha gente que le falta un poquito de verguenza la verdad. El transport públic en Mallorca es una mierda y las inversiones que se hacen son pura fachada para contentar a unos cuantos fanàticos manipulados pero después a la gente de la calle y la del campo no nos sirve y todos tenemos que coger el coche. Basta de transporte electoral queremos transporte público!

Anónimo dijo...

Yo creo que los argumentos que se exponen en este blog son totalmente de sentido común. En cambio de cada vez me parece más insultante que se defienda el tren por estos motivos éticos:

1. los que defenden el tren y lo podrían utilizar prefieren el coche.
2. los que dicen que se defiende el taxi tienen razón. Pero los que defienden el taxi son los mismos que defienden el tren porque este transporte es el que tendran que coger muchos vecinos para de los municipios de Llevant para llegar a la estación más cercana.
3. he leído en este blog que el papa de uno de los que defiende el tren tiene unos terrenos al lado de la estación que se van a revalorizar.
4. algunos vecinos desean que pase el tren por sus fincas porque así se la vallarán gratis y cerrarán los caminos públicos y ya no pasará gente indeseable por las grandes fincas entre son servera y artà. Pero estos vecinos no utilizarán el tren, porque en sus grandes fincas no habrá parada,...

Son evidencias tan grandes que no entiendo esta forma ciega en defensa del tren a Llevant.

Al final eran sólo 2000 personas que fueron al encuentro de Feim Via. ¿Y por la presión popular de esta gente se invierte todo el dinero de mobilitat sólo en este punto?

Flipando colores.